هنوز خود را فیلمسازی بسیجی می‌دانم
کد خبر: 3589059
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
سعید سهیلی:

هنوز خود را فیلمسازی بسیجی می‌دانم

گروه هنر: کارگردان فیلم «گشت 2» گفت: هنوز بعد از سال‌ها که در سینما فیلمسازی می‌کنم، خود را کارگردانی بسیجی می‌دانم، چون به آرمان‌هایم باور و اعتقاد دارم.

سعید سهیلی، کارگردان فیلم سینمایی «گشت 2» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه وی به آرمان‌های بسیجی خود در سینما وفادار است، اظهار کرد: من کار خود را در سینما با فیلم‌هایی آغاز کردم که در آنها فرهنگ شهادت ویژگی بارز و شاخص تولیدات است، امروز نیز همان آدم هستم و همان اندیشه‌ها را دارم، اما زمانه تغییر کرده و سلیقه مردم امروز کارهای دیگری را طلب می‌کند، برای همین سعی کردم آنچه را باور دارم با زبانی دیگر به مخاطبان منتقل کنم، حال تا چه اندازه در رسیدن به این خواسته موفق بوده‌ام مردم باید پیرامون آن اظهارنظر کنم. مطلب دیگری که در همین رابطه می‌بایست مطرح کنم این است که فیلم‌سازی که با یک باور ارزشی به سینما ورود می‌کند، اگر خودش نخواهد هم باز هم فیلمش تحت تاثیر اندیشه‌هایش خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سفارش یک فیلم قرآنی به وی داده شود در چه ژانری آن کار را جلوی دوربین خواهد برد؟ گفت: در ابتدا باید تاکید کنم که من سفارشی فیلم نمی‌سازم، اما این‌که فیلم قرآنی چه اثری است خود جای بحث فراوان دارد، چون ممکن است برخی‌ها متصور باشند تنها فیلم‌هایی که با محوریت زندگی ائمه مصعومین(ع) یا پیامبران(ع) تولید می‌شود، کارهای مذهبی هستند، ولیکن عده‌ای دیگر آثاری که از داستان‌هایی که از معانی قرآنی استفاده کرده را جزء کارهای دینی محسوب کنند، برای همین نمی‌توانم به صورت دقیق به سوال مطرح شده جواب دهم.


این کارگردان درباره ساخته جدیدش «گشت 2» تاکید کرد: من چندان تمایلی برای ساخت قسمت دوم «گشت 2» نداشتم، چون به فیلم‌های دنباله‌دار اعتقادی ندارم، اما با آثار بسیار زیاد دوستان و نزدیکان، این انگیزه پیش آمد تا فیلم را جلوی دوربین برم، دلیلم نیز این است که ادامه دادن یک کار موفق ممکن است باعث شود که کار شکست خورده و به بخش اول نیز صدمه وارد شود، البته حالا که تن به این خواسته دادم و قسمت دوم را ساختم در صورت مهیا بودن شرایط «گشت 3» را هم به‌زودی جلوی دوربین خواهم برد.

وی درباره اسقبالی مردمی از فیلم گفت: این فیلم بدون داشتن تبلیغ تلویزیونی و ماهواره‌ای توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد، اما عدم پخش تیزر از رسانه ملی به هر حال باعث شد، آن‌گونه که انتظار داشتیم فیلم در گیشه حضوری خیره‌کننده نداشته باشد، پس از رسانه ملی درخواست می‌کنم برای رعایت عدالت و حقوق فیلم تیزر این فیلم را روی آنتن بفرستد تا بدین واسطه به اقتصاد سینمای ایران بیشتر کمک شود.

این کارگردان در خاتمه درباره رفتار مسعود فراستی نسبت به این فیلم این‌گونه اظهار نظر کرد: به نظرم رفتار و کلماتی که این منتقد برای فیلم «گشت 2» در نظر گرفتند به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست، به‌ویژه که این سخنان بیرون از خانواده سینما مطرح شده است. نکته دیگر اینکه وقتی فردی اخلاق را کنار می‌گذارد و با کلمات زشت با یک فیلم برخورد می‌کند نشان می‌دهد فکر و اندیشه‌های وی لایق همان عنوان‌هایی است که در نقدهایش به کار برده‌ است، چون تنها یک ذهن بیمار می‌تواند از یک فیلم سینمایی ایرانی برداشتی، این‌چنین زشت کند!
captcha