شرکت 152 دانش‌آموز کردستانی با نیازهای ویژه در مسابقات فرهنگی و قرآنی
کد خبر: 3599723
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

شرکت 152 دانش‌آموز کردستانی با نیازهای ویژه در مسابقات فرهنگی و قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان از شرکت 215 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات فرهنگی ورزشی مسابقات فرهنگی ورزشی خبر داد و گفت: از این تعداد 152 دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی و قرآنی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، خلیل رنجبر، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان دیروز، 24 اردیبهشت ماه در آئین افتتاحیه مسابقات فرهنگی، قرآنی و ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش ورزشی و فرهنگی به مدت دو روز در سنندج برگزار می‌شود که 131 نفر دانش آموز دختر و پسر در رشته‌های ورزشی و 84 نفر دانش آموز دختر و پسر هم در رشته‌های فرهنگی و هنری با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: مسابقات ورزشی در چهار گروه معلولیت شامل گروه آسیب‌دیده شنوایی در سه رشته تنیس روی میز، آمادگی جسمانی و فوتسال، گروه کم‌توان ذهنی در سه رشته تنیس روی میز، دوومیدانی، دو سندروم داون و فوتسال، گروه آسیب دیده بینایی در رشته‌های شطرنج و دو میدانی و گروه دانش‌آموزان جسمی و حرکتی برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان همچنین به بیان گزارش آماری دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات فرهنگی و هنری پرداخت و اظهار کرد: در این مسابقات 30 نفر در رشته احکام، 23 نفر در رشته قرائت قرآن، 13 نفر در رشته انشای نماز، 14 نفر در رشته اذان، 30 نفر در رشته سرود و 42 در رشته هنرهای دستی و تجسمی شرکت کرده‌اند.

وی از برگزاری اولین دوره استعدادیابی گروه آسیب‌دیده بینایی با همکاری آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان در مریوان خبر داد.

رنجبر در پایان به بیان موفقیت‌های آموزش و پرورش استثنایی استان نیز اشاره کرد و کسب عنوان دوم کشوری مسابقات فرهنگی احکام دختران، سوم کشوری انشای نماز، کسب مقام اول کشوری گلبال دختران، کسب اول کشوری رشته ورزشی پرتاب نیزه را چند نمونه از این موفقیت‌ها برشمرد.

captcha