چاپ دو اثر از معلمان نویسنده همدان
کد خبر: 3602201
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
از سوی مؤسسه انتشارات مدرسه؛

چاپ دو اثر از معلمان نویسنده همدان

گروه فرهنگی: مدیر عامل مؤسسه فرهنگی برهان عنوان کرد: آثار دو تن از معلمان نویسنده استان همدان در مؤسسه انتشارات مدرسه چاپ شده و یک اثر دیگر در دست چاپ است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حمیدرضا شاه آبادی، مدیر عامل موسسه فرهنگی برهان، دوشنبه، یکم خرداد ماه، در هفتمین همایش جابر بن حیان اظهار کرد: علما و حکما از زمان‌های دور، بین دو مفهوم وجود و هستی در میان موجودات عالم تفاوت قائل بودند.

وی افزود: «وجود» مفهومی است که تمام موجودات عالم را فرا میگیرد اما هستی تنها شامل حال انسان است موجودی که می‌تواند اطراف خود را به خوبی شناخته و درک کند، لذا به هر اندازه که درک و آگاهی او از جهان اطرافش افزایش یابد از عالم هستی به عالم وجود دست مییابد.

شاه آبادی بیان کرد: در جهان و حلقه خلقت، یکی از مأموریت‌های انسان پس از خلقت، کسب آگاهی و فهم و دانش است و این آگاهی با حرکت، پژوهش و پرس‌وجو حاصل میشود و مهمترین ابزار کسب آگاهی، کتاب است.

مدیر موسسه برهان ادامه داد: سرانه مطالعه در کشور ما نسبت به بسیاری از کشور‌ها بسیار پایین است که علت آن از دیدگاه بسیاری از افراد، عبوسانه جلوه کردن کتاب خواندن در میان ایرانیان است.

وی اظهار کرد: یکی از علل افزایش سرانه مطالعه در کشور‌های دیگر، چاپ کتاب‌هایی با محتوای روان و قابل فهم است که بسیاری از جمعیت آن کشور‌ها را به آن می‌دارد که در زمان تفریح، استراحت و بسیاری از ساعات زندگی خود را با کتاب پر کنند.

شاه آبادی عنوان کرد: اگر چاپ و ترویج چنین کتاب‌هایی که می‌تواند بسیاری از مطالب سخت و پیچیده را در قالب زبانی فصیح و ساده در ایران و در میان آحاد مردم، به ویژه دانش آموزان رواج یابد بی شک نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل انتشارات مدرسه ابراز کرد: تفاوت‌های کیفی دانش آموزان و بزرگسالان نیز از جمله مواردی است که باید در انتشار و چاپ کتب مختلف به آن توجه داشت، فهم، سلیقه، نگرش و دیدگاه یک کودک و نوجوان به جهان اطراف خود و مسائل مربوطه با یک فرد بزرگسال تفاوت خواهد داشت لذا باید این مهم را فراموش نکرد.

وی با اشاره به تشکیل با اشاره به تشکیل باشگاه «معلمان مؤلف» گفت: در بین معلمان کشور نویسندگان خوبی وجود دارند که می‌توان از تألیف و آثار آنها بهره برد، دو هزار و 500 عنوان کتاب از انتشارات مدرسه به سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب راه یافت، همچنین آثار دو تن از معلمان نویسنده استان همدان در موسسه انتشارات مدرسه  چاپ شده و یک اثر دیگر در دست چاپ است.  

captcha