تربیت قرآنی از دوران کودکی بهترین راه کاهش آمار زندانیان است
کد خبر: 3609475
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

تربیت قرآنی از دوران کودکی بهترین راه کاهش آمار زندانیان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: فعالیت‌های خوبی در حوزه قرآن و فرهنگ زندان‌ها انجام شده است، اما لازم است دوره‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی قرآنی از سال‌ها قبل از ارتکاب جرم و در کودکی انجام شود تا شاهد کاهش آمار زندانیان باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی، امروز، 23 خرداد  در مراسم رونمایی از یک‌صد قلم قرآنی که به همت اداره‌کل اوقاف و زندان‌های استان اهدا شد گفت: خداوند برای هدایت جامعه بشری از کتاب و انبیاء الهی استفاده کرد و این امکانات را برای همه بندگان فرستاد. 
وی اظهار کرد: مهمترین منابع هدایت در احکام دین و قرآن ذکر شده است، احکام دین توسط معصومین(ع) جزء به جزء آمده است، در تمام دوره‌ها وجود معصوم و قرآن، انسان را از گرفتاری نجات می‌دهد، امروز هم وجود مبارک امام زمان(عج) در کنار کتاب وحی سعادت بخش است. 
حجت‌الاسلام حسینی پور ادامه داد: ملاک ارزیابی انسان باید قرآن باشد، اگر می‌خواهیم فردی را ارزیابی کنیم باید ببینیم چه مقدار به احکام و نکات قرآنی  پایبند است.  فعالیت قرآنی در زندان‌ها بسیار ارزشمند است، شنیدن خبر آزادی مجرم با متوسل شدن به قرآن خوشحال کننده است، گاهی برخی مجرمان با بنده تماس می‌گیرند و معترف می‌شوند با حضور در کلاس قرآن راه خود را پیدا کرده‌اند. 
حجت‌الاسلام حسینی‌پور ادامه داد: درست است که فعالیت‌های خوبی در حوزه قرآن و فرهنگ زندان‌ها انجام شده، اما لازم است دوره‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی قرآنی از سال‌ها قبل از ارتکاب جرم و در کودکی انجام شود تا شاهد کاهش آمار زندانیان باشیم. 
امام جمعه موقت اراک تأکید کرد: جامعه باید در حوزه فرهنگ و قرآن تکانی بخورد، باید تمام دستگاه‌ها سهم خود از فعالیت‌های قرآنی ادا کنند، مسئولان همه پاسخگو هستند و نباید خلاف مسیر وظیفه حرکت کنند. 
وی در مورد سند 2030 گفت: چطور می‌توان عظمت و حرکت غیرقابل تصور انقلابی، هزینه سنگین تحمل زندان‌های شاهنشاهی، شهادت و جانبازی صدها هزار جوان را فراموش کرد، حال با وجود شهدا کارمان به اینجا می‌رسد که پای چنین سندی را امضا کنیم. 
این مقام مسئول در پایان گفت: همانطور که رهبری تأکید کردند نباید بنشینیم تا سازمان یونسکو برای ما سند تعریف کند، آیا قرآن، قانون اساسی و متفکران کشور نمی‌توانند سند بنویسند؟ قطعاً سندی که منطبق با احکام اسلامی و قرآن باشد بازدهی بهتری خواهد داشت. لازم است مسئولان اولویت فعالیت خود را نشر قرآن قرار دهند.
captcha