منشأ تمام بیچارگی‌های جامعه بیكاری است/ زنجیره جوانان متدین مستحكم شود
کد خبر: 3609591
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
آیت‌الله ایمانی:

منشأ تمام بیچارگی‌های جامعه بیكاری است/ زنجیره جوانان متدین مستحكم شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس، منشأ تمام بیچارگی‌های جامعه ما را بیكاری دانست و گفت: بیكاری یك خوره است كه به جان جوانان ما افتاده است به همین دلیل جوان ما امیدی ندارد و افسرده است و باید او را با نشاط كرد و افسردگی را از او گرفت و امید به او داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 23 خردادماه در جمع نمازگزاران مسجد 5 تن آل عبای محله كوزه‌گری شیراز با اشاره به مسائل و مشكلات مردم این منطقه گفت: مشكلاتی نظیر وضعیت مدرسه‌ها، آب، بهداشت عمومی، فاضلاب، آسفالت گذرها و غیره، مسائل عام است و مربوط به فرد خاصی نیست.

وی تأكید كرد كه باید برای حل مشكلات این منطقه فكری كرد به عنوان مثال فاضلاب برای سلامتی خانواده‌ها ضروری است و مسئولان امر باید در این زمینه هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

آیت‌الله ایمانی، منشأ تمام بیچارگی‌های جامعه ما را بیكاری دانست و گفت: بیكاری یك خوره است كه به جان جوانان ما افتاده است؛ جوان بیكار صبح كه از خواب بیدار می‌شود نمی‌داند، كجا برود لذا در خیابان و كوچه‌ها پرسه می‌زند؛ امیدی ندارد و افسرده است و باید او را با نشاط كرد و افسردگی را از او گرفت و امید به او داد.

امام جمعه شیراز با تصریح این نكته كه افسردگی و امید اعتباری نیست و این‌گونه نیست كه بگوییم امیدوار باش و افسردگی را رها كن، گفت: باید این مسائل را به جوانان خود نشان دهیم و بگوییم این امكانات و كار است و تو به زندگی خود امیدوار باش.

وی با اشاره به سخنان رئیس بسیج سازندگی فارس در این مسجد گفت: اكنون سازمان بسیج سازندگی آماده این حركت است البته سرمایه این‌ها سنگین نیست اما در حدی است كه یك خانوار را از بیكاری نجات داده و از درآمدش بتواند یك زندگی آبرومند پیدا كند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه بسیج سازندگی هم سرمایه، هم كار و هم آموزش‌های لازم را به جوانان ارائه می‌دهد، گفت: حتی بازار ارائه محصولات نیز برای جوانان فراهم شده است لذا باید از این فرصت‌ها استفاده كرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد كه این حركت، یك حركتی است كه برای شرایط فعلی ما یك امید، آرامش‌بخش و مسكن است و راه اصلی و دوای درد كامل نیست چرا كه اقتصاد شاخ و برگ‌های زیادی دارد و سرمایه‌گذاری برای این كار دامنه‌دار و گسترده است اما اكنون یك جوان با 30 میلیون تومان همراه با آموزشی كه به او دادند می‌تواند یك شغل خانگی و كوچك انتخاب كند و زندگی خود را بچرخاند و حیف است كه این فرصت از دست برود.

وی در ادامه خواستار توجه و كمك به بینوایان و فقرا و محرومان از سوی خیران و امام جمعه مساجد شد و گفت: باید این خانواده‌ها را شناسایی كرده و به آنان كمك كرد و در این راه نیز كمك‌هایی در اختیار امام جماعت مسجد قرار داده می‌شود ضمن اینكه برخی از خانواده‌ها در محرومیت هستند اما كسی از حال آنان مطلع نیست و باید آن‌ها را هم دریافت و خیلی محترمانه به آنان رسیدگی كرد.

آیت‌الله ایمانی همچنین ضمن ابزار خرسندی از وجود هیئت جوانان در محله كوزه‌گری شیراز گفت: هیئت یعنی بچه‌ها مسجدی، رساله‌ای، ولایتی و امام حسینی می‌شوند لذا باید این هیئت‌ها را تقویت كرد و این هم منحصر به ماه محرم و صفر نشود.

امام جمعه شیراز خواستار برگزاری اردوهای یك روزه برای جوانان مسجدی با همكاری پایگاه‌های مقاومت بسیج، كانون‌های مساجد و خیران شد و گفت: در این اردوها دعای ندبه، كمیل برگزار شده و خانواده‌های جوانان هیئتی هم با یكدیگر رفت و آمد داشته باشند و باید زنجیره جوانان متدین، مستحكم و استوار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشكلات مسجد 5 تن آل عبا نیز اشاره كرد و گفت: باید افراد خیری را پیدا كنیم تا اقدامات خودرا در این مسجد انجام دهد چون چنین وجهی در اختیار كسی نیست مگر مجموعه‌های دولتی كه شاید داشته باشند و آن‌ها هم طبیعتاً برای این كار قدمی برنمی‌دارند چون تاكنون چندین مورد به آنان ارجاع داده‌ایم كه انجام نشده است.

آیت‌الله ایمانی، به بسیج سازندگی پیشنهاد داد تا كمكی كه قرار است به مسجد مناطق محروم ارائه دهند، به این مسجد آورند تا نیازمندی‌های آن برطرف شود و ادامه داد: قبل از رسیدگی به گلدسته و گنبد، باید مشكل تهیه و هوای خنگ و گرم مسجد را برطرف كرد و اینكه فرش برای مسجد بیاورند.

captcha