دسترسی به 2500 فراز قرآنی برای اولین بار در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3609594
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

دسترسی به 2500 فراز قرآنی برای اولین بار در نمایشگاه قرآن

گروه شبکه اجتماعی: همزمان با بیست‌و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نرم‌افزار «ریاض‌النغم» به عنوان جامع‌ترین برنامه و مرجع آموزش صوت و لحن و همچنین 2500 فراز قرآنی برای اولین بار در کشور عرضه می‌شود.

اصغر اسکندری، طراح و مدیر طرح خود‌آموز پیشرفته صوت لحن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا)، با اشاره به اهداف تولید نرم‌افزار «ریاض النغم» و محتوای این نرم‌افزار گفت: نر‌م‌افزار «ریاض النغم» با هدف نشان‌ دادن توانمندی‌های جامعه قرا ایرانی با بخش قرآن بین‌الملل و کشورهای صاحب فن تلاوت تولید شده است.

وی با بیان اینکه این کار پس از 3 سال و نیم فعالیت توانست به همت جمعی از اساتید قرآنی به 2‌ زبان فارسی و عربی تولید شود، افزود: در این نرم‌افزار بالغ بر 2500 فراز قرآنی قرار گرفته، که توسط استاد شاه‌میوه اصفهانی، به عنوان مسئول فنی و کارشناس آموزش این نرم‌افزار ایجاد شده است.

اسکندری تصریح کرد: در این نرم‌افزار برای اولین بار در دنیای تلاوت استاد ابوالقاسمی 65 مقام اصلی، فرعی و مرکب قرآنی را با نمونه‌های صوتی مصری تلاوت کرده‌ است. همچنین حضور 1600 تصویر از قاریان مصری و 735 تلاوت از 90 قاری مصری برای نخستین بار در جهان ایجاد و در قالب این نرم‌افزار ارائه می‌شود.

مدیر طرح خود‌آموز پیشرفته صوت لحن ادامه داد: این نرم‌افزار یک قاموس اصطلاحات با حدود 300 واژه دارد که در کشور برای اولین‌بار تولید شده است؛ در حقیقت ریاض‌النغم جامع‌ترین نرم‌افزار و مرجع آموزش صوت و لحن است که بخش‌های صدا‌سازی و آموزش مقامات، استماع تلاوت، تحلیل تلاوت قاریان برتر جهان و قاریان صاحب سبک، فرهنگ تلاوت و تاریخچه تلاوت اجزایی هستند که در این نرم‌افزار قرار گرفته است.

اسکندری اظهار کرد: رویکرد اصلی این کار، تولید محتوای تخصصی در حوزه نغمان و الحان‌ قرآنی است؛ امیدواریم با طراحی این نرم‌افزار این پیام را منعکس کنیم که جامعه قرآنی ایران می‌تواند در حد استاندارد به تولید محتوای فاخر قرآنی بپردازد.
captcha