ابراز نگرانی مدیر مؤسسه «بقیة‌الله» از وضعیت پیش‌روی مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3615666
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

ابراز نگرانی مدیر مؤسسه «بقیة‌الله» از وضعیت پیش‌روی مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر مؤسسه قرآنی بقیة‌الله خدابنده شهرستان خدابنده از وضعیت اسفناک مؤسسات قرآنی گلایه کرد.

جمشید خانی، مدیر مؤسسه بقیة‌الله خدابنده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: مؤسسه قرآن و عترت بقیة‌الله خدابنده از سال 1389 با کسب مجوز از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد:‌ این مؤسسه فعالیت‌های بسیاری در زمینه آموزش قرآن داشته است اما در حال حاضر با مشکلاتی روبرو شده است که شاید در زمان کوتاهی تعطیل شود.

مدیر مؤسسه بقیة‌الله بیان کرد: در جریان ادغام شدن دو اتحادیه مؤسسات قرآنی و تشکل‌های قرآنی، مؤسسات استان دچار مشکل شده‌اند و هیچ گونه رسیدگی و حمایت و توجهی به مسائل مالی، معنوی و اداری فعالیت‌های مؤسسه انجام نمی‌شود.

وی با اشاره بر اینکه تاریخ مجوز ثبتی این مجموعه به پایان رسیده است، گفت: تاریخ انقضای مجوز مؤسسه به پایان رسیده است و برای انعقاد قرار دادهای کاری با دیگر نهادها نیاز به تمدید مجدد است که هیچ نهادی اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی این موضوع را به عهده نمی‌گیرند و در پاسخ که منتظر ادغام هستند، کار مؤسسه را به عقب می‌اندازند.

خانی ادامه داد: مدغم شدن اتحادیه‌ها همیشه زمان‌بر بوده و تاکنون هیچ اتفاقی در این راستا انجام نشده است زیرا دو طرف از منظر جانب‌داری در جلسات حاضر می‌شوند که این راه به جایی نمی‌رساند.

وی خاطر‌نشان کرد:‌ مؤسسات قرآنی از بودجه‌های قرآنی تصویب شده سالانه هیچ بهره‌ای نمی‌برند و حتی ریالی تا کنون دریافت نشده است و این مؤسسه تا کنون با مشکلات مالی بسیاری همراه بوده است که تنها خیران در این زمان به مؤسسه کمک کرده‌اند.

مدیر مؤسسه در پایان گفت: از همه مسئولان قرآنی درخواست می‌شود که در هموار کردن مشکلات مؤسسات و مراکز قرآنی قدمی بردارند.
captcha