شادی فلسطینیان و خشم صهیونیست‌ها از مصوبه اخیر یونسکو
کد خبر: 3616310
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

شادی فلسطینیان و خشم صهیونیست‌ها از مصوبه اخیر یونسکو

مصوبه یونسکو مبنی بر ثبت بخش قدیمی شهر الخلیل و حرم ابراهیمی در لیست میراث جهانی در معرض تهدید و تأکید بر هویت فلسطینی آن‌ها، شادی مردم فلسطین و خشم مقامات صهیونیستی را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری عرب 48، «رولا معایه»، وزیر میراث و گردشگری فلسطین روز جمعه، 16 تیر ضمن اعلام موفقیت فلسطین در ثبت شهر الخلیل و حرم ابراهیمی در لیست میراث جهانی در معرض تهدید سازمان علمی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) تصریح کرد: قسمت قدیمی شهر الخلیل بعد از قدس، بیت لحم و بتیر، چهارمین میراث فرهنگی فلسطینی است که در لیست میراث جهانی ثبت می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت این حادثه تاریخی در تأکید بر هویت فلسطینی الخلیل و حرم ابراهیمی گفت: با این اقدام ادعاهای بی‌اساس اسرائیل در نسبت دادن حرم ابراهیمی و الخلیل به میراث یهود، باطل می‌شود.
ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین نیز با بیان این که ثبت حرم ابراهیمی و الخلیل در لیست میراث جهانی یونسکو ، یک موفقیت دیپلماتیک برای فلسطین در برابر فشارهای اسرائیلی و آمریکایی بر کشورهای عضو و ترویج دروغ و شایعات است، گفت: علی‌رغم اقدامات اسرائیلی و تحریف حقایق در ارتباط با حقوق مردم فلسطین، جهانیان به حق ما در ثیت الخلیل و حرم ابراهیمی در لیست میراث جهانی و تحت حاکمیت فلسطین اقرار کردند.
از سوی دیگر مقامات اسرائیلی ضمن ابراز خشم از مصوبه یونسکو این سازمان را به دشمنی با اسرائیل و حمایت جانبدارانه از فلسطین متهم کردند.
نفتالی بینیت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی و عضو کمیته اسرائیل در یونسکو ضمن مخالفت با مصوبه یونسکو، این سازمان را به انکار تاریخ و کمک به کسانی که خواستار پاک شدن دولت یهود از روی نقشه هستند، متهم و تأکید کرد: اسرائیل هرگز همکاری خود با یونسکو را ادامه نخواهد داد.
 آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز ضمن مخالفت با مصوبه یونسکو، این مصوبه را بحث برانگیز و حمایت جانبدارانه از فلسطین توصیف کرد.
captcha