از چاپ آیات قرآن بر روی لباس تا اشتغال برای زنان بی‌سرپرست در نمایشگاه تولیدات ملی
کد خبر: 3617307
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
ایکنا گزارش می‌دهد؛

از چاپ آیات قرآن بر روی لباس تا اشتغال برای زنان بی‌سرپرست در نمایشگاه تولیدات ملی

گروه اقتصاد: نمایشگاه جامع تولیدات ملی که در بوستان گفت‌وگوی تهران دایر است، جلوه‌ای از توانایی ایرانیان در تولید محصولات مورد نیاز مردم و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های اخیر بر تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است تا علاوه بر مقابله با تحریم‌های ظالمانه، شاهد رشد و رونق اقتصادی در کشور و مقابله با شوک‌های اقتصادی باشیم و در همین راستا در اواخر سال 1392 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان ابلاغ شد.
رهبر معظم انقلاب، یکی از نکات بسیار مهم و ضروری در توجه به «اقتصاد مقاومتی» را توانمندی داخلی و جلوگیری از تهدیدهای وابستگی به خارج عنوان کرد‌ه‌اند که خود عامل بسیار مهمی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه کشورمان است.
براین اساس رهبر معظم انقلاب، امسال را نیز با عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» نام‌گذاری کرده و علاج وضع کنونی اقتصادی کشور را توجه به تولید داخلی و اشتغال، به‌ویژه اشتغال جوانان دانسته و بر تمرکز همه مسئولان و مردم بر این مسئله تأکید کرده‌اند.

از چاپ آیات قرآن بر روی لباس تا اشتغال برای زنان بی‌سرپرست در نمایشگاه تولیدات ملی
در همین راستا در بوستان گفت‌وگوی تهران، نمایشگاهی یک هفته‌ای با عنوان «نمایشگاه جامع تولیدات ملی» برپا شده است که تولیدکنندگان داخلی، محصولات مختلف تولیدی خود را به نمایش گذاشته‌اند؛ محصولاتی که با کمترین امکانات تولید شده و جلوه‌ای از تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توان ایرانی را به نمایش گذاشته است.
همچنین در این نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌افزایی در زمینه تولیدات ملی با هدف ارتقاء سطح دانش اقتصاد مقاومتی تولیدکنندگان داخلی و حرکت به سمت نشان‌سازی(برندسازی) برگزار می‌شود و این نمایشگاه، اهدافی همانند بستر مناسب برای ارائه تولیدات ملی از طریق واگذاری غرفه‌ها با تعرفه ویژه، معرفی نشان‌های ایرانی و تقویت فرهنگ تولید و مصرف، راه‌اندازی کمپین حمایت از تولیدات ملی و ایجاد شبکه فروش محصولات ایرانی و ارائه قیمت مناسب محصولات برای عرضه به مشتریان را دنبال می‌کند.
در هر غرفه‌ای از این نمایشگاه که قدم بگذارید محصولاتی را مشاهده می‌کنید که صرفا با مواد اولیه و کار و تلاش ایرانی تولید شده و شعار «ما می‌توانیم» را محقق کرده است.
نمایشگاه جامع تولیدات ملی برای نخستین بار از 14 تا امروز 19 تیر96 فعالیت خود را با حضور 60 تولید کننده داخلی در چهار حوزه پوشاک، صنایع غذایی، صنایع دستی و نوآوری آغاز کرده است.
از مجموع 60 غرفه حاضر در این نمایشگاه 8 غرفه به ملزومات حجاب، 3 غرفه به لباس بچه، 4غرفه به لباس مردانه، 8غرفه به لباس زنانه، 3غرفه پارچه، 19 غرفه مواد غذایی مختلف و 15 غرفه صنایع دستی بوده و 3 کانتر مرتبط با نوآوری‌ها به دستگاه گردو پوست کن، جرم‌گیر استیل و سرامیک و جرم‌گیر ماشین لباس‌شویی اختصاص داده شده است که همگی محصولات ایرانی و و با کیفیت برابر با کالاهای مشابه خارجی ارائه شده‌اند.
در ابتدا برای بررسی اهمیت این نمایشگاه با سرکار خانم رضوانه مجلسی‌راد، مدیر این نمایشگاه به گفت‌وگو نشستیم که وی در ابتدا به ایکنا گفت: اهداف اصلی این نمایشگاه در پنج محور خلاصه شده که مهم‌ترین آن معرفی نشان‌های ایرانی به مردم عزیز کشور و دومین هدف ما ارتقای سطح آگاهی تولیدکنندگان در زمینه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ تولید و مصرف است.

از چاپ آیات قرآن بر روی لباس تا اشتغال برای زنان بی‌سرپرست در نمایشگاه تولیدات ملی
مجلسی‌راد ادامه داد: در این راستا با برگزاری دوره‌های آموزشی که در حین برگزاری نمایشگاه وجود دارد، این آموزش‌های مفید را به تولیدکنندگان خواهیم داد و این سلسله دوره‌ها در تمام دوره‌های نمایشگاه وجود دارد و بین برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه بعدی هم دوره‌های تکمیلی برگزار خواهد شد.
وی افزود: هدف دیگر ما از برگزاری چنین نمایشگاهی با محتوای اقتصاد مقاومتی، تعامل بین مردم و تولیدکنندگان است؛ بدین‌صورت که مردم کالای خوب و با کیفیت ایرانی را از نزدیک ببینند و با آن آشنا شوند و ان‌شاء‌الله اعتمادسازی مصرف کالای ایرانی به وجود بیاید.
مجلسی‌راد یادآور شد: این دوره در حوزه صنایع دستی، مواد غذایی و پوشاک برگزار شده و در هر دوره به ارائه دو یا سه کالای اساسی بنابر نیاز فصل می‌پردازیم و حوزه‌ای که به صورت ثابت در نمایشگاه  وجود دارد، حوزه خلاقیت و نوآوری‌‌های ملی است که متشکل از تولیدکنندگان و مخترعینی است که محصولی را اختراع کرده و به ثبت رسانه‌اند اما توانایی تولید انبوه آن را ندارند و این دوستان نیازمند حمایت مسئولان هستند و با توجه به مدعوینی که برای نمایشگاه دعوت می‌کنیم، تقاضای ما از مسئولان این است که به این حوزه از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها توجه کنند.
مدیر نمایشگاه جامع تولیدات ملی همچنین یادآور شد: این نمایشگاه با حمایت شرکت نقش فیروزه مهرگان دایر شده و ساعت بازدید در این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 10 شب در بوستان گفت‌وگو سالن پردیس است.
از چاپ آیات قرآن بر روی لباس تا اشتغال برای زنان بی‌سرپرست در نمایشگاه تولیدات ملی
یکی از نکات بسیار جالبی که در این نمایشگاه قابل مشاهده است اقدام یکی از تولیدکنندگان در غرفه‌ای با عنوان «لباس کودکان ردا» در منقش کردن آیات قرآن کریم و همچنین تصاویر برخی از شخصیت‌های دینی و ملی همانند رهبر معظم انقلاب و شهدای هسته‌ای بر روی لباس‌های کودکان است.
مسئول فروش این غرفه در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهداف و اهمیت این اقدام خود گفت: این غرفه مخصوص لباس کودکان بین سنین 2 تا 10 سال است و با توجه به اینکه اکثر لباس‌هایی که در ایران برای کودکان به فروش می‌رسد و مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارداتی و غربی و دارای طرح‌هایی همانند بنتن، مرد عنکبوتی و.. است و در حوزه کودکان، لباس‌هایی با طرح‌هایی که مخصوص جامعه ایرانی و اسلامی باشد، وجود ندارد به همین دلیل این ایده به ذهن بنده رسید که می‌توان از آیات قرآن و داستان پیامبران و روایات معصومان، ایده‌هایی را گرفت و بر روی لباس چاپ کرد.
وی افزود: تقاضای بسیاری هم برای چنین طرح‌هایی وجود دارد و به همین دلیل اقدام به اینکار کردیم و همچنین طرح شهدای هسته‌ای، رهبر معظم انقلاب، رزمندگان دفاع مقدس، کتابخوانی، درختکاری، نهنگ حضرت یونس و هُد هُد حضرت سلیمان را بر روی طرح لباس کودکان منقش کردیم.

از چاپ آیات قرآن بر روی لباس تا اشتغال برای زنان بی‌سرپرست در نمایشگاه تولیدات ملی
این تولیدکننده پوشاک کودکان درباره میزان استقبال از این محصولات اظهار کرد: خوشبختانه است استقبال بسیار خوب بوده و با توجه به جنس لباس، نوع پارچه و نوع دوختی که انجام می‌دهیم می‌توانیم تا شش ماه آنها را تضمین کنیم و در صورت بروز مشکل در لباس‌ها، مشتریان می‌توانند آنها را عودت دهند.
غرفه «بچه‌های سیمرغ» از غرفه‌های شاخص این نمایشگاه است که به ارائه محصولات تولید شده در زمینه سبد بافی پرداخته است و 10 سال است به کودکان بی‌سرپرست، کار لازم را آموزش داده و کارآفرینی کرده است.
غرفه پوشاک «آندیا» و «کارآفرینی» برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و همچنین غرفه «روسری و چادرهای ساتن دیبا سان» که با دستگاه‌های دیجیتال رنگی تولید می‌شود، از دیگر نقاط برجسته و قابل توجه در این دوره از نمایشگاه جامع تولیدات ملی هستند.
نکته قابل توجه دیگری که در مورد این نمایشگاه باید به آن اشاره کرد در مورد غرفه « کیف لی »است که توسط سرکار خانم امینی از بیماران هموفیلی و کارآفرین کشورمان اداره می‌شود. خانم امینی که دارای همسری کم‌بیناست، به همراه ایشان برای 8 نفر از جمله 3 خانم بدسرپرست، 3 خانم فلج و یک آقای کم بینا از بهزیستی شغل ایجاد کرده است.
برای خانم امینی، سه خانم فلج به نمددوزی مشغولند و همسر ایشان نیز به انجام کارهای خرید و فروش مشغول است. خانم امینی تأکید بسیاری دارد که مردم حتما کالای ساخت ایران و تولیدات داخلی خریداری کنند تا خدمت بزرگی به اقتصاد کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای ایرانیان صورت گیرد.

از چاپ آیات قرآن بر روی لباس تا اشتغال برای زنان بی‌سرپرست در نمایشگاه تولیدات ملی
غرفه «پوشاک پرون» که توسط آقای آملی اداره می‌شود نیز به چاپ مطالب ارزشی و ایرانی و شهدای مدافع حرم بر روی لباس‌های مردانه پرداخته است. وی همچنین اشعاری از شاعران نامدار ایرانی همانند حافظ و سعدی و همچنین آیات قرآن کریم را بر روی لباس‌های تولیدی خود منعکس کرده است.
آقای آملی معتقد است که وجود این عکس‌ها و جملات در روحیات افراد و ضمیر ناخودآگاه آنان تاثیر می‌گذارد. وی می‌گوید چنین اقدامی را در مقابل وجود برخی عکس‌های شیطان‌پرستی بر روی لباس‌های خارجی که متأسفانه وارد کشور نیز می‌شوند انجام داده است.
یادآور می‌شود، اولین نمایشگاه جامع تولیدات ملی که از 14 تیرماه آغاز شده، امروز به کار خود پایان می‌دهد و به گفته مسئولان نمایشگاه، میزان استقبال مردم از این نمایشگاه به طور نسبی در 6 روز حداقل 1000 و حداکثر 2000 نفر بوده است.
امید است با حمایت مسئولان از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی برای ارائه محصولات ایرانی، در عصری که همه کشورها به استفاده از کالای داخلی افتخار می‌کنند، شاهد حمایت زا تولیدکنندگان داخلی و برداشتن گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی اقتصادی باشیم.
برای مشاهده گزارش تصویری ایکنا از نمایشگاه جامع تولیدات ملی اینجا کلیک کنید.
captcha