اختصاص 91 میلیون تومان بودجه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کرمانشاه
کد خبر: 3618271
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

اختصاص 91 میلیون تومان بودجه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: از بودجه سال 95، 91 میلیون تومان بودجه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کرمانشاه اختصاص گرفت.

پیمان سلیمی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: با تلاشی که از سوی اتحادیه استان کرمانشاه انجام گرفت در کمیته تخصیص برای اولین‌بار در کشور بودجه‌ای برای استان‌های پرخطر فرهنگی اختصاص داده شد.
وی افزود: این امر به‌منظور جلوگیری از نفوذ و حضور فرقه‌های ضاله در این مناطق با طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی مؤسسات و حمایت آن از طریق شورای توسعه است تا بتوانند با این پدیده‌های شوم مبارزه فرهنگی کنند.
سلیمی با اشاره به اینکه کرمانشاه جزء مناطق پر خطر فرهنگی قلمداد می‌شود، اظهار کرد: امسال از بودجه سال 95، 91 میلیون تومان در اختیار شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کرمانشاه قرار گرفت.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر منتظر پرداخت اولین قسط از این مبلغ هستیم که هفته آتی به‌حساب استان واریز خواهد شد.
وی گفت: در جلسه‌ای که روز شنبه 19 تیرماه که باحضور مدیران عامل اتحادیه‌های تشکل‌های قرآن و عترت سراسر کشور در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد از سوی هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ابلاغیه مدیران عامل اتحادیه‌ها و صاحبان حساب‌های معین شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌هایی که اتحادیه تشکل‌ها مسئولیت این حساب‌ها را برعهده دارند اعلام شد.
رونق جشنواره‌ها و فعالیت‌های قرآنی مدارس استان
سلیمی افزود: طی مصوبه کمیته تخصیص و شورای توسعه قرآنی کشور مبلغ واریزی برای فعالیت‌های مؤسسات مردم نهاد در نظر گرفته شده و از طریق اتحادیه‌های قرآنی به‌عنوان مجری و ناظر طرح‌ها در اختیار مؤسسات قرار می‌گیرد و این مصوبه برای اولین‌بار و با تلاش مدیران عامل سراسر کشور برای حفظ مبالغ واریزی برای حمایت مؤسسات صورت گرفته و دست‌اندازی دیگر دستگاه‌ها از این بودجه را کوتاه خواهد کرد و این ابلاغ دقیقاً اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درخصوص راهبردی بودن فعالیت مؤسسات قرآنی و دادن کارها به مردم در فعالیت‌های قرآنی است.
وی تصریح کرد: مؤسسات قرآنی در استان کرمانشاه به‌عنوان یک تشکل مردم نهاد عظیم می‌توانند با طرح‌های قرآنی غنی و کلان در پیشبرد اعتلای پرچم ثقلین پیامبر(ص) به‌صورت کاملاً محسوس و مشهود گام بردارند و تمام تلاش ما این است که با دفاعی که از مؤسسات در جلسات شورای توسعه استان انجام می‌شود باعث بهبود وضعیت کیفی و کمی مؤسسات دربرنامه‌های تبلیغی، ترویجی، پژوهشی و آموزشی گردد.
سلیمی اظهار کرد: بزرگترین کاری که در این راه ما می‌توانیم انجام دهیم بعد از ادغام اتحادیه‌ها ارتباط مستقیم و مؤثر بین مؤسسات قرآن و مدارس آموزش و پرورش کل استان برای تشویق و ترغیب دانش‌آموزان این مدارس و حضور آن‌ها در مؤسسات قرآنی برای آموزش‌های ویژه در سطوح مختلف قرآنی است.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمانشاه افزود: با صحبت‌هایی که با مسئولین آموزش ابتدایی استان و معاونت آن صورت گرفته است ان‌شاالله تا ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید شاهد رونق هرچه بیشتر طرح‌ها، برنامه‌ها، جشنواره‌ها، همایش‌ها و فعالیت‌های قرآنی در سطح مدارس استان خواهیم بود.
captcha