آغاز 310 طرح اقتصادی با مشارکت مردم در بنیاد برکت
کد خبر: 3623081
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
مخبردزفولی خبر داد:

آغاز 310 طرح اقتصادی با مشارکت مردم در بنیاد برکت

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که در بنیاد برکت ۳۱۰ طرح اقتصادی را با مشارکت مردم شروع کردیم، از ساماندهی 90 گروه جهادی خبر داد و اظهار کرد: ساخت 110 خانه عالم و 110 مسجد به پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد مخبردزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امروز سه‌شنبه، سوم مردادماه در نشست با استاندار لرستان که در استاندار لرستان انجام گرفت، گفت: کشور ایران کشور بزرگی است و نعمت‌های خدادادی زیادی دارد و با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست.
وی عنوان کرد: در برخی استان‌ها مثل گیلان به اندازه کشور هلند آب داریم، و آب‌های صنعتی خوزستان به اندازه آب‌های صنعتی فرانسه است این در حالی‌است که ما دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر به دریا دسترسی داریم.
مخبردزفولی با بیان این‌که استان لرستان با داشتن امکانات، شایسته بیکاری ۸۰ هزار نفر نیست، ادامه داد: بخشی‌از مشکلات ما مشکلات فرهنگی است کمااینکه ما تعریف نادرستی از فرهنگ کار داریم همه به‌دنبال لیسانس گرفتن هستند.
رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) مهم‌ترین مشکل بیکاران را مشکل نداشتن مهارت دانست و افزود: مردم را باید بسیج کنیم تا مهارت بیاموزند در کل کشور هیچ آدم ماهر و بامهارت، بیکار نیست.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از زمان ریاست جمهوری تاکنون تاکید می‌کنند کاری‌که مردم می‌توانند انجام بدهند دولت نباید به سراغ آن برود.
مخبردزفولی با بیان این‌که در بنیاد برکت ۳۱۰ طرح اقتصادی را با مشارکت مردم شروع کردیم، گفت: روزی نیست که کمتر از ۲ نفر در نوبت مشارکت با بنیاد برکت باشند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: در استان لرستان باید روی توانمندسازی مردم کار کنیم که با طرح‌های برکت، آفتاب و آسمان و فرمان اجرایی حضرت امام می‌توان برخی از مشکلات را حل کرد.
وی با اشاره به این‌که در لرستان ۳۴۲ میلیارد تومان برای طرح‌های زیربنایی در نظر گرفته شده است، افزود: پول و امکانات را باید به اهل آن بسپاریم.
 مخبردزفولی با اشاره به این‌که در طرح‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی لرستان 70 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، گفت: ما در سال‌جاری این رقم را به ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسانیم تا مدارس کپری از استان برچیده شود.
ساخت 220 خانه عالم و مسجد توسط  ستاد اجرایی فرمان امام
وی عنوان کرد: ساخت ۱۱۰ خانه عالم و صد و ده مسجد به پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه انجام خواهد شد این در حالی‌است که در استان لرستان یکی‌از هنرستان‌های بزرگ آموزش و پرورش را برای دنش‌آموزان ماهر ایجاد خواهیم کرد.
مخبردزفولی خاطرنشان کرد: در مجموع سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان لرستان ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
وی عنوان کرد: در سطح کشور و ملی ساخت ۱۱۰۰ مدرسه را در ۳۱ استان، و هزار میلیارد تومان برای جنگل‌کاری زمین‌های اطراف تهران در نظر گرفته شده است.
ایجاد ۲۵۵ هزار  بیمه‌نامه برای مستضعفان/ساماندهی 90 گروه جهادی
وی با اشاره به این‌که ۲۵۵ هزار بیمه‌نامه برای مستضعفان ایجاد کردیم، افزود: ما برای پیشبرد فعالیت‌ها در مناطق محروم 90  گروه جهادی را ساماندهی کردیم.
captcha