معرفی آثار برگزیده نشان ملی طرح مرغوبیت صنایع دستی به یونسكو
کد خبر: 3627808
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کاظمی خبر داد:

معرفی آثار برگزیده نشان ملی طرح مرغوبیت صنایع دستی به یونسكو

گروه فرهنگی: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی گفت: تعدادی از آثار برگزیده برای دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت بر اساس سهمیه‌بندی شورای جهانی صنایع دستی به یونسکو معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی، امروز دوشنبه 16 مردادماه، پنجمین نشست توجیهی هنرمندان صنایع دستی در خصوص برگزاری داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی با حضور جمعی از هنرمندان این عرصه در سالن اداره‌کل برگزار شد.  قاسم كاظمی، سرپرست معاونت صنایع دستی در این نشست گفت: بخشنامه مراحل و ضوابط اجرایی چهارمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی به اداره‌كل استان واصل شده و تمام اقدامات در خصوص حضور پررنگ هنرمندان استان در این طرح انجام شده است.
كاظمی ادامه داد: برای 10 اثر برگزیده این رویداد، بر حسب بالاترین رتبه، امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده كه از جمله می‌توان به ارسال آثار برگزیده برای دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت براساس سهمیه بندی شورای جهانی صنایع دستی اشاره كرد. اعطای جایزه و نشان سیمین علاوه بر گواهی مرغوبیت اثر و اعطای وام كم بهره از محل اعتبارات صندوق كار آفرینی به همراه چندین مزیت دیگر از جمله امتیازات آثار برگزیده است.
وی گفت: ضوابط شركت در رویداد و راهنمایی‌های لازم در خصوص چگونگی ارائه آثار و اجرای مراحل داوری در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.
كاظمی در پایان گفت: آثار رسیده به این اداره كل چهارم شهریورماه داوری و نتایج تا آخر آبان ماه به دبیرخانه ستاد اجرایی اعلام خواهد شد. امیدواریم هنرمندان صنایع دستی استان سهم بسزایی از داوری آثار در كل كشور و در ادامه معرفی به سازمان جهانی یونسكو جهت اخذ نشان مهر اصالت داشته باشند.
گفتنی است معاونت صنایع دستی استان جهت راهنمایی و ارائه مشاوره در این خصوص به هنرمندان، تاکنون پنج نشست تخصصی برگزار کرده است.
captcha