رضای حضرت حق در خدمت به مردم است/ مسئولان حرمت خانواده شهدا را نگه دارند
کد خبر: 3635951
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
آیت‌الله ایمانی:

رضای حضرت حق در خدمت به مردم است/ مسئولان حرمت خانواده شهدا را نگه دارند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری احادیث و روایات اسلامی گفت: آنچه در روایات و منابع اسلامی داریم نشان می‌دهد محل ظهور و بروز رضای حضرت حق این است كه انسان برای بندگان خالص او گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 6 شهریورماه در مراسم بیستمین جشنواره شهید رجایی كه به‌مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در شیراز برگزار شد، گفت: شهیدان رجایی و باهنر،‌ اسوه‌های اخلاص و ایثار، از خودگذشتگی و فداكاری در آن شرایط و موقعیت بودند.

وی افزود: در روزگاری كه جامعه ملتهب از حوادثی بود كه اتفاق افتاده بود، مرحوم شهید رجایی، سكان‌دار كشتی كشور شد و مسئولیت دولت را عهده‌دار شد و یكی از دوستان و همراهان قدیمی و صمیمی‌اش مرحوم شهید باهنر را كه یك چهره فرهنگی به تمام معنا بود، به عنوان نخست وزیر خود انتخاب كرد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: آن شهیدان در آتش كینه منافقان سوختند تا زنده ماندن را به دولت‌های بعد بیاموزند و خدمت‌گزاران نظام را به فعالیت‌های جهادی بیش از گذشته آشنا كنند.

امام جمعه شیراز اظهار كرد: آنچه در سرنوشت هر انسانی مؤثر است و هر انسانی با این سرنوشت آینده خود را می‌تواند رقم بزند، این است كه در كشاكش روزگار و فراز و فرود كار، عنصر جهادی كار كردن و برای رضای حضرت حق در مرحله اول قدم برداشتن، برای اینكه امانت الهی به صاحبانش برگرداندن، كار را دنبال كند و این‌ها بزرگ‌ترین سرمایه برای دنیا و آخرت اوست.

وی گفت: تمام انگیزه‌هایی كه انسان را به كار ترغیب می‌كند، انگیزه‌های ناپایداری است و آنچه مانده و می‌ماند، رضای حضرت حق است و رضای حضرت حق هم در این است كه انسان بتواند جلب نظر مردم در خدمت‌رسانی به آن‌ها داشته باشد.

آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینكه جملاتی كه در نهج‌البلاغه و جاهای دیگری داریم نشان می‌دهد كه محل ظهور و بروز رضای حضرت حق این است كه انسان برای بندگان خالص او گام بردارد، گفت: خداوند می‌فرماید من در دل انسان‌ها هستم و رضای آن‌ها، رضای من است و آن‌ها را راضی كردن و خدمت كردن به آن‌ها، خدمت به من است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه این‌ها دیدگاه اسلام نسبت به مردم و خدمت به آن‌هاست، گفت: با این دیدگاه كار كردن خستگی ندارد و همیشه انسان با نشاط و شاداب است چون هر قدمی كه بر می‌دارد می‌داند یك گرفتاری را از سر راه مردم برداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش‌های ارائه شده مسئولان در این مراسم گفت: مسئله رفع نیاز جامعه در امر گازرسانی بركات و آثار و فواید زیادی در جامعه دارد و خانواده‌های زیادی را از گرفتاری‌ها نجات می‌دهد و همین‌طور بقیه نیازمندی‌های اجتماعی ما در شهرها و روستاها به همین شكل است.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: اینكه می‌گوییم مسئولیت امانت است كه به گردن ما گذاشته است و باید به طبقات مختلف جامعه به ویژه محرومان رسیدگی كرده و سركشی داشته باشیم، به خاطر این است كه هر گامی كه بر می‌داریم امام صادق(ع) می‌فرماید آن گام از همراهی با من در طواف واجب حج بالاتر و ارزشمندتر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس، اقدامات انجام شده را ارزش و اعتبار دانست و گفت: این‌ها نكته‌ای است كه باید به آن رسید و آن را توسعه و گسترش داد و روز به روز فضای جامعه آن‌قدر وسیع و گسترده ساخت كه همه دستگاه‌های ما فعالیت‌های ارزشمندی داشته باشند كه دیگر 11 دستگاه به‌عنوان برترین دستگاه‌های استان در هفته دولت معرفی نشوند بلكه همه دستگاه‌ها برترین باشند یعنی همه آن‌ها كارشان را آنقدر زیبا انجام دهند كه فردی كه می‌خواهد قضاوت كند بین فعالیت‌های دستگاه‌ها نتواند انتخاب كند چون همه را بالا ببیند.

وی، تقدیر از دستگاه‌ها و كارمندان نمونه را اقدامی ارزشمند دانست و آیاتی از قرآن را یادآور شد و گفت: طبق آیات قرآن خوب و بد نباید یكسان دیده شوند كه البته در اینجا مسئله فعال‌‌تر در میان است و طبیعتاً باید از كسانی كه فعالیت بالایی دارند، تشویق به عمل آید كه هفته دولت فرصت مناسبی برای این كار است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دولت، ابراز امیدواری كرد كه این حركت‌ها توسعه پیدا كرده و به سفره و زندگی خصوصی مردم برسد و زندگی خاص جامعه را متأثر از فعالیت‌های دولت در حوزه اقتصاد و بهتر شدن وضع معیشت آن‌ها شاهد باشیم.

امام جمعه شیراز با یادآوری این نكته كه مبارزه با فقر شعار این دولت است، گفت: در كنار این باید حمایت از فقرا هم داشته باشیم یعنی هم مبارزه با فقر كه ریشه فقر در جامعه كنده شود و هم حمایت از فقرا و محرومین و مستمندان باید توسط دولت صورت گیرد.

وی در ادامه نقش مردم را نیز در این زمینه یادآور شد و گفت: مردم هم باید طبعاً قدردان وجود مسئولان باشند و مسئولان هم باید خود را خدمتگزار مردم بدانند و این‌ها هر دو با هم باید باشد؛ مردم تقدیر و تشویق كرده و مسئولان هم خود را نسبت به مردم خدمتگزار و مردم را ولی نعمت خود بشناسند.

آیت‌الله ایمانی همچنین اعتقاد دارد كه ارتباط مردم و مسئولان، طبعاً ارتباط ظریف و ارزشمندی است و حرمت افراد در جایگاه‌های مختلفی كه هستند باید حفظ و نگه‌داری شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مسئولان گفت: آنچه داریم از بركت خون شهدا و مربوط به آن‌هاست لذا قدر خانواده شهدا و شهیدان عزیزمان را بدانیم؛ اگر شهدای مدافع حرم در این 5 سال اخیر نبودند، چه امنیت و آرامشی داشتیم كه نمونه‌هایی از آن را حتی مشاهده كردیم كه دشمن تاكجا نفوذ می‌كند تا حرم امام و مجلس شورای اسلامی لذا این امنیت و آرامش مرهون خون و تلاش شهدا است بنابراین حرمت خانواده‌های شهدا و جانبازان را نگه داشت و عزت آنان را حفظ كنید.

captcha