ثبت کلیسای تاتارستان در یونسکو؛ رویدادی معنوی و اقتصادی
کد خبر: 3640131
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
وزیر فرهنگ روسیه عنوان کرد:

ثبت کلیسای تاتارستان در یونسکو؛ رویدادی معنوی و اقتصادی

گروه بین‌الملل: وزیر فرهنگ روسیه اظهار کرد: افزودن کلیسای اوسپنسکی و صومعه‌های آن در فهرست میراث جهانی یونسکو، رویدادی است که نه تنها مفهوم معنوی بلکه اهمیت اقتصادی دارد.

آماده//ثبت کلیسای تاتارستان در یونسکو؛ رویدادی معنوی و اقتصادیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، ولادیمیر مدینسکی، وزیر فرهنگ روسیه گفت: تصمیم یونسکو بنا بر افزودن کلیسای اوسپنسکی و صومعه­های آن در منطقه «سویاژسک» جمهوری تاتارستان در فهرست میراث جهانی، رویدادی است که نه تنها مفهوم معنوی بلکه اهمیت اقتصادی دارد.

وی افزود: ما شاهد آن هستیم که چطور سویاژسک(شبه جزیره بسیار کوچکی در جمهوری تاتارستان که قدمت تاریخی دارد) طی سال­‌های اخیر دچار تغییر و تحول شده و شمار گردشگران این منطقه طی ده سال قریب به صد درصد افزایش داشته است.

ولادیمیر مدینسکی تصریح کرد: در سویاژسک به طور پیوسته اماکن جدید بنا می­‌شود و موزه‌­های جدیدی تاکنون افتتاح شده است.

وی تأکید کرد: این موضوع به گونه‌­ای کارآفرینی است، چرا که زمینه­‌های کار و رشد اقتصادی و گسترش گردشگری خارجی را به همراه خواهد داشت. سویاژسک یک دلیل بی­‌نظیر برای سفر در سطح روسیه است.

به گفته ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو، کلیسای اوسپنسکی دویست و نودمین بنای یادبود در روسیه است که در فهرست میراث جهانی قرار گرفته است.

بوکووا اظهار کرد: من بسیار از تصمیم اتخاذ شده خرسند هستم؛ اضافه‌کردن هر اثری به فهرست میراث جهانی کار بسیار دشواری است و مشقت فراوانی دارد. در جهان حدود 200 کشور آرزوی این را دارند که نمادهای تاریخی و فرهنگی خود را در لیست میراث جهانی ثبت کنند.

کلیسای اوسپنسکی که به عنوان بخشی از مجموعه صومعه­‌های اوسپنسکی قرن 19-16 میلادی در جزیره سویاژسک قراردارد، در نهم جولای به تصمیم کمیته میراث جهانی یونسکو در چهل ویکمین دوره نشست‌­ها که در شهر «کراکوف» لهستان برگزار شد، در فهرست یونسکو به ثبت رسید.

این کلیسا سومین اثر تاریخی تاتارستان است که در این فهرست به ثبت رسیده است. به عنوان اولین اثر، کرملین قازان که در کنار کلیسای ارتدکس و مسجد مسلمانان قرار گرفته است، در سال 2000 به ثبت رسید و در سال 2014 شهر باستانی بلغار به عنوان دومین اثر در این فهرست ثبت شد/.


 

captcha