کانون نیکوکاری زنان شاغل در استان مرکزی راه اندازی می‌شود
کد خبر: 3647447
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
جلالی:

کانون نیکوکاری زنان شاغل در استان مرکزی راه اندازی می‌شود

گروه اجتماعی: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت: برای اولین بار در کشور مرکز نیکوکاری بانوان شاغل در استان مرکزی راه‌اندازی ‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، رمضانعلی جلالی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، در شورای بانوان استان که امروز، چهارشنبه 5 مهرماه در استانداری برگزار شد گفت: طی آخرین آمار کشور از میزان  اهدای پول به صندوق صدقات،  هر ایرانی روزانه فقط  10 تومان صدقه پرداخت می‌کند که این نشان دهنده مشارکت پایین مردم در این سنت حسنه است.
وی گفت: در آخرین سرشماری کشور که در سال 95  صورت گرفت، 24 میلیون و 164 هزار نفر در کل کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 455 هزار و 866  نفر متعلق به استان مرکزی است.  نسبت  خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی10 درصد است در حالیکه رقم کشوری  7.7 درصد است.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان ادامه داد: جمعیت تحت حمایت کمیته امداد در بخش نفرات 4.6  در کشور است ولی در استان مرکزی درصد افراد تحت حمایت 5.9 است. استان مرکزی فقط در شاخص خانوار با رقم 1.8 پایین‌تر از نرخ رقم کشوری که  1.9 است قرار دارد.
 جلالی گفت: تعداد خانواده‌های معیشت بگیر در 6 ماهه امسال 37 هزار و 105 نفر معادل 81 درصد است و خانواده‌های  غیر معیشت بگیر در این استان 5 هزار و 674 نفر معادل 19درصد می‌باشد. علاوه بر این، تعداد دانشجوی تحت حمایت این نهاد در استان 800 نفر، دانش آموز تحت حمایت 5 هزار و 200 نفر، کودکان دارای سو تغذیه زیر 5 سال 1 هزار و 800 نفر، تعداد بیماران صعب العلاج 1 هزار و 100 نفر و تعداد خانواده‌های زندانیان  803 مورد است.
وی با بیان اینکه به هیچ وجه حقوق کارکنان کمیته امداد از اعتبارات و کمک‌های مردمی پرداخت نمی‌شود، گفت: اعتبارات این نهاد از 5 منبع تهیه می‌شود که شامل اعتبارات دولتی، کمک‌های رهبر معظم انقلاب، سفرهای استانی ریاست جمهوری، کمک‌های مردمی و فعالیت‌های اقتصای مجتمع‌های اقتصادی این نهاد می‌باشد.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور 50 میلیارد تومان در بحث ایجاد اشتغال به استان تعلق گرفت و مجتمع‌های اقتصادی زرین خوشه و سنگ محلات بخشی دیگر از اعتبارانت این نهاد را در استان تامین می‌کنند. در بخش کمک‌های مردمی امسال اعتباری بالغ بر 414 میلیون و 66 هزار تومان جمع آوری شد که 18.2 بودجه این نهاد را در بر می‌گیرد.
جلالی گفت: طی ابلاغیه کمیته امداد کشور مبنی بر تاسیس مرکز نیکوکاری بانوان قرار است در استان مرکزی برای اولین بار در کشور مرکز نیکوکاری بانوان شاغل ایجاد شود که ساختار این مرکز شامل  مدیر عامل مرکز نیکوکاری، مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری محله ، مسئول امور خیران و برادران امدادیار، مسئول امور خیران و خواهر امداد یار مسئول امور خیریه و تشکل‌ها و... می‌باشد.
وی ادامه داد: در استان مرکزی 33 مرکز نیکوکاری در حال فعالیت است که از این تعداد 7 مرکز در شهر اراک فعالیت دارند کمیته امداد استان برای حمایت از مرکز نیکوکاری زنان شاغل می‌تواند یک میلیون 600 هزار تومان برای تجهیزات و یک میلیون تومان به صورت ماهیانه برای پرداخت قبوض برق، آب، گاز و... کمک کند.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در پایان بیان کرد: فقر 20 الی 30 سال پیش با فقر امروز فرق دارد فقر در گذشته فقط در بحث معیشت بود اما فقر  امروزی دارای ابعاد وسیع‌تری است و افراد بیشتری را در معرض آسیب‌ قرار می‌دهد که تاسیس اینگونه مراکز می‌تواند در جلوگیری از کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری داشته باشد.
captcha