روزهای پایانی «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند»/ تنها فیلم تک لوکیشنی دفاع مقدس
کد خبر: 3652593
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

روزهای پایانی «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند»/ تنها فیلم تک لوکیشنی دفاع مقدس

گروه فرهنگی: نویسنده فیلم دفاع مقدسی ««زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند»، عنوان کرد: این فیلم اقتباسی آزاد از داستان حضرت یونس(ع) و روایت زنی با نام ژاله است که به دلیل تصمیمی اشتباه در هیاهوی جنگ در سنگری حبس می‌شود.

حسام سامری‌زاده، نویسنده فیلم دفاع مقدس «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» تنها اثر تک لوکیشنی با موضوع دفاع مقدس است، عنوان کرد: علاوه بر تک لوکیشن بودن اثر، تنها یک بازیگر در آن به ایفای نقش می‌پردازد.
وی ادامه داد: این فیلم اقتباسی آزاد از داستان حضرت یونس(ع) و روایت زنی با نام ژاله است که به دلیل تصمیمی اشتباه در هیاهوی جنگ در سنگری حبس می‌شود که در این فیلم، سنگر تشبیهی از شکم نهنگ است.
روزهای پایانی «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» /تنها فیلم تک لوکیشنی دفاع مقدس
سامری‌زاده با بیان اینکه نوشتن این فیلمنامه با همکاری امیر اطهر سهیلی، نویسنده و کارگردان به مدت یک سال به طول انجامید، اظهار کرد: چند باری در خصوص تشابه این فیلم با آثاری همچون «127 ساعت» صحبت شده اما به جرأت می‌توان گفت، این فیلم دفاع مقدسی در فضا و سبکی کاملا متفاوت با روایتی جدید در قالب درامی عاشقانه ساخته شده است.
این نویسنده در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اتمام این اثر تا چند روز آینده، عنوان کرد: علی‌رغم ظرفیت بالای این فیلمنامه و توانایی ساخت آن در مناطقی از جمله کردستان، تمام مراحل فیلمبرداری در شهر مشهد صورت گرفته و سعی کردیم تا از سرمایه‌های استانی به خوبی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه نوشتن فیلمنامه‌‌ای متفاوت در خصوص دفاع مقدس و همچنین تهیه فیلمنامه‌ای برای شهرم مشهد، دو دغدغه بزرگ شخصی من تا به امروز بوده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده در مراحل ساخت فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» و حمایت‌هایی که متأسفانه از این اثر دریغ شد، باعث کمرنگ شدن انگیزه‌ام برای رسیدن به هدف دوم شد.
روزهای پایانی «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» /تنها فیلم تک لوکیشنی دفاع مقدس
یادآور می‌شود، فیلم سینمایی «زنانی که با گرگها دویده‌اند»، تنها اثر تک بازیگر و لوکیشن با موضوع دفاع مقدس، به کارگردانی امیر اطهر سهیلی و نویسندگی، حسام سامری‌زاده و بازی لعیا زنگنه است که مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد.
captcha