کسب رتبه دوم استان اصفهان در طرح تابستانه کتاب
کد خبر: 3656716
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

کسب رتبه دوم استان اصفهان در طرح تابستانه کتاب

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در طرح تابستانه کتاب، رتبه دوم را به لحاظ تعداد کتابفروشی‌های شرکت‌کننده در طرح کسب کرد.

پرویز طاهری، معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان اظهار کرد: در طرح تابستانه کتاب امسال، استان اصفهان به لحاظ تعداد کتابفروشی‌های عضو شده در این طرح، بعد از تهران رتبه دوم را کسب کرد، به طوری که 94 کتابفروشی استان در این طرح شرکت کردند.
وی با اشاره به طرح‌های کتابخوانی در حال اجرا گفت: در حال حاضر، اعضای باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان می‌توانند از کتابفروشی‌های منتخب در استان، کتاب‌های مورد نظر خود را با 50 درصد تخفیف خرید کتاب کنند.
طاهری با بیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از تیرماه امسال شروع شده و تا هفته کتاب ادامه دارد، گفت: این طرح کشوری که امسال برای دومین بار اجرا می‌شود، در شهرهای اصفهان، نجف‌آباد، کاشان و شهرضا در حال اجراست.
وی افزود: این طرح شامل چهار محور گفت‌و‌گو با نویسنده، نامه به نویسنده، ساخت فیلم کوتاه و کتابخوانی است که اختتامیه آن آبان‌ماه در استان برگزار شده، نفرات برتر معرفی و به مراسم اختتامیه کشوری که دی‌ماه امسال در تهران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد. استان اصفهان نیز سال گذشته سه منتخب کشوری در این جام داشت.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان برای عضویت در باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان می‌توانند با کد ملی خود در سامانه bookpromotion.ir ثبت‌نام کرده و گروه‌های هفت تا یازده نفره تشکیل دهند.
captcha