سکونت 310 هزار نفر در بافت‌های فرسوده زاهدان
کد خبر: 3657556
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

سکونت 310 هزار نفر در بافت‌های فرسوده زاهدان

گروه اجتماعی: سرپرست شهرداری زاهدان گفت: در حال حاضر 310 هزار نفر از ساکنان شهر زاهدان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از ایلنا، سرپرست شهرداری زاهدان گفت: در حال حاضر 310 هزار نفر از ساکنان شهر زاهدان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.
احمد هاشمزهی با اشاره به پیگیری حادثه ریزش دیواری در زاهدان که منجر به جان باختن چهار تن از شهروندان شد، اظهار کرد: از سوی شهرداری زاهدان ارائه تسهیلات بانکی و کاهش 50 درصدی عوارض شهرداری از جمله خدماتی است که برای بازسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.
وی افزود: بر اساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، رفع خطر از بناها‌ بر عهده شهرداری‌ها است، اما تخریب بافت فرسوده باید مراحل قانونی خود را طی کند که گاهی اجرای این قوانین زمان بر است.
سرپرست شهرداری زاهدان تاکید کرد: برای شناسایی بافت‌های فرسوده و پرخطر نیازمند همکاری تمامی شهروندان هستیم و هر جا که شهروندان نسبت به بنا و یا دیوارهای فرسوده احساس خطر می‌کنند، موارد را حتما به شهرداری مربوطه محل سکونت خود اطلاع دهند.
به گزارش ایکنا، شب گذشته در پی ریزش دیواری در خیابان مولوی زاهدان، 4 نفر از شهروندان زاهدانی جان خود را از دست دادند، که اسامی کشته شدگان ریزش آوار در زاهدان به شرح زیر اعلام شده است:
فاطمه شهریاری 60 ساله، مهدیار خداپرست 4 ساله‌، سمیه منصوری‌ و ستایش گزمه 8 ساله.
captcha