چابهار ظرفیت تبدیل شدن به قطب اقتصاد منطقه را دارد
کد خبر: 3665370
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

چابهار ظرفیت تبدیل شدن به قطب اقتصاد منطقه را دارد

گروه اقتصادی: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امروز کشورهای منطقه برای توسعه ترانزیت از طریق بندر چابهار، عزم جزم دارند و چابهار نیز با توجه به ظرفیت‌های بالای تجاری و اقتصادی و ترانزیتی، می‌تواند به قطب اقتصاد منطقه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی شب گذشته، در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در چابهار برگزار شد، گفت: امروز کشورهای منطقه برای توسعه ترانزیت از طریق بندر چابهار، عزم جزم دارند و چابهار نیز با توجه به ظرفیت‌های بالای تجاری و اقتصادی و ترانزیتی، می‌تواند به قطب اقتصاد منطقه تبدیل شود.
وی با بیان اینکه فاز اول بندر چابهار در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران تکمیل شده است، اظهار کرد: به زودی با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری و شرکای اقتصادی ایران از 27 کشور منطقه، فاز اول بندر چابهار افتتاح خواهد شد.
راستاد با اشاره به اینکه برای آماده سازی و تجهیزات فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار در مجموع یک میلیارد دلار هزینه شده است، ادامه داد: در فاز اول توسعه، ظرفیت بندر چابهار به 8.5 میلیون تن خواهد رسید.
وی بیان کرد: چهار فاز دیگر بندر شهید بهشتی چابهار نیز در آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید که در این صورت، ظرفیت این بندر به 82 میلیون تن می‌رسد؛ استراتژی مهم ما اين است كه از طريق افزایش ظرفيت در بندر چابهار بتوانيم پاسخگوی تقاضای حمل و نقل دريايی باشيم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: کیفیت ناوگان اقیانوس‌پیما باید در عرصه بین‌المللی افزایش یابد؛ کشور ما از نظر ناوگان تحت پرچم در رده‌های بالای جهان قرار دارد و جزو ۲۰ کشور اول دنیا در حوزه ناوگان تحت پرچم هستیم.
captcha