مهدی رستمی، چشم انتظار کمک خیران
کد خبر: 3675394
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

مهدی رستمی، چشم انتظار کمک خیران

گروه اجتماعی: مهدی رستمی، جوانی که سال‌ها با شرایط سخت زندگی کنار آمده اما چهار سال پیش با شرکت در نزاع دسته جمعی دستانش به خون جوانی آلوده شد و حالا مدت‌هاست که طعم تلخ زندان را می‌چشد و چشم انتظار لطف خیران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کنترل خشم ابراز مهمی برای مدیریت هیجانات است، اما متأسفانه گاهی شاهد آن هستیم که عدم کنترل این هیجان، پشیمانی به قدمت همه عمر را به همراه می‌آورد، به گونه‌ای که سرنوشت دو فرد یا دو خانواده تحت‌الشعاع این هیجان کنترل نشده قرار می‌گیرد.
مهدی رستمی، نیز یکی دیگر از جوانانی است که در خانواده‌ای همراه با فقر و محرومیت رشد یافته و با تلاش مادری سختی کشیده رشد یافته است، ماجرا از جایی شروع می‌شود که این جوان سه سال پیش در سن 24 سالگی در نزاع دسته جمعی شرکت کرده و در این نزاع جوانی به نام مجید قوامی از دنیا می‌رود، خشمی که باعث از بین رفتن و ریختن خون جوانی می‌شود.
اکنون مهدی رستمی این جوان متهم به قتل عمد از کار خود پشیمان شده و با عذرخواهی از خانواده مقتول اندک فرصتی یافته تا زندگی دوباره‌ای را تجربه کند.
مهدی خادمی، روانشناس و مددکار زندان مرکزی مشهد در گفتگو با ایکنا گفت: مهدی رستمی که به جرم قتل جوانی به مجید قوامی در زندان مشهد به سر می‌برد، ضمن پشیمانی از عمل اشتباه خود، توانست رضایت مسئولان زندان را نیز کسب کند، اما خانواده مقتول بزرگوارانه از قصاص فرزند خود گذاشتند تا با خدا معامله کرده باشند.
وی با اشاره به اینکه طی مدت چهار سال زندانی بودن مهدی رستمی، هیچ گونه رفتار پرخاشگرانه‌ای از وی سر نزده و امید است با جمع آوری دیه و پرداخت آن به خانواده محترم مقتول بتواند زندگی سالم و بدون تنشی را تجربه کند، ابراز کرد: خانواده محترم مقتول در ازای دریافت مبلغ 600 میلیون تومان رضایت به آزادی و حیات دوباره مهدی رستمی داده‌اند.
خادمی عنوان کرد: خانواده مقتول تصمیم دارند مبلغ دیه را در کارهای عام المنفعه هزینه کنند، بنابراین افراد خیری که برای جمع آوری دیه کمک کنند در واقع به جز کمک به حیات دوباره یک فرد نادم و پشیمان، در یک کار عام المنفعه نیز سهیم می‌شوند.
یادآور می‌شود، تاکنون پنجاه میلیون توسط خانواده مهدی رستمی فراهم شده و 48 میلیون تومان نیز توسط مردم خیر کشورمان دریافت شده است، اما مهدی رستمی تنها تا 20 اسفندماه فرصت دارد تا با جمع آوری مبلغ دیه عمر دوباره‌ای داشته باشد.
گفتنی است، مردم خیر کشورمان می‌توانند کمک های نقدی را به شماره حساب بانک کشاورزی  1971 - 4048 - 7016 - 6037 به نام محمد رستمی بنهنگی واریز کنند، البته این شماره حساب از سوی دادگستری تایید شده و کسی توان برداشت از این حساب را ندارد.

captcha