بدبختی‌های بشر ریشه در جهالت دارد
کد خبر: 3678444
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
موسوی:

بدبختی‌های بشر ریشه در جهالت دارد

گروه اجتماعی: امام جمعه خرم‌دره گفت: بدبختی‌های بشر ریشه در جهالت انسان دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خرم‌دره دیروز دوشنبه 11 دی در دیدار آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی شهرستان خرم‌دره ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: جهل و نادانی در مقام نظر و عمل بزرگ‌ترین مصیبت بشر است چرا که همه بدبختی های بشر در دنیا و آخرت ریشه در جهالت انسان دارد.
 
حجت‌الاسلام موسوی بر تعامل و همکاری هر چه بیشتر با ادارات، نهادها و رسانه‌ها در راستای ارتقای سطح سواد و آگاهی عمومی تاکید كرد و گفت: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و جلب افراد کم‌سواد یا بی‌سواد و همچنین ارتقای سواد و آگاهی مردم، باید تمامی دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند.
 
اسلام آغازگر نهضت مبارزه با بی‌سوادی است
 
در این دیدار لعیا جعفری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه اسلام آغازگر نهضت مبارزه با بی‌سوادی است، گفت: 750 آیه در قرآن دلالت بر علم‌آموزی دارد.
 
جعفری بیان کرد: همه ما مدیون انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره ) هستیم زیرا آن بزرگوار با رهبری نهضت اسلامی موجب شد تا مردم ایران آزاد و مستقل با برخورداری از امنیت زندگی کنند و کشور در مسیر توسعه و پایداری هدایت شود.
 
وی با اشاره به اهداف امام راحل از تشکیل نهضت سوادآموزی، ادامه داد: سوادآموزان با شرکت در کلاس‌های نهضت سوادآموزی در واقع اولین گام را برای برخورداری خود از یک زندگی خوب و هدفدار فردی و اجتماعی بر می‌دارند.
 
این مسئول تصریح کرد: دین اسلام کامل‌ترین دین در میان ادیان الهی است که به همه جوانب زندگی انسان نگاهی ویژه دارد و برنامه‌ای کامل برای این منظور در نظر گرفته تا انسان‌ها با عمل به این برنامه به تکامل برسند.
 
وی افزود: سفارش و تأکید بسیار اسلام بر علم آموزی، تا جایی است که نخستین آیاتی که بر پیامبر بزرگوار اسلام نازل شد، سفارش به خواندن بود.
 
جعفری گفت: خداوند در قرآن کریم با صراحت تعلیم را یکی از اهداف برانگیخته شدن پیامبر اکرم(ص) دانسته وفرموده است:«او کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده، رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنان می خواند وآنان را تزکیه می کند و به آنان کتاب (قرآن )و حکمت می آموزد».
 
وی با اشاره به اینکه 750 آیه در قرآن دلالت بر علم‌آموزی دارد، افزود: یکی از اهداف بعثت پیامبر گرامی اسلام نیز تعلیم وتعلم است تا جایی که نبی مکرم اسلام(ص) در گفتار و رفتار خود بارها به اهمیت علم،آموختن و نقش آن درتکامل زندگی انسان تأکید و سفارش کرده است.
captcha