تأکید فعالان هلندی بر تعلق قدس به فلسطینیان
کد خبر: 3688805
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

تأکید فعالان هلندی بر تعلق قدس به فلسطینیان

گروه بین‌الملل: سمینار فرهنگی «باهم به سوی گام‌های عملی برای حمایت از قدس» در شهر «رایس وایک» هلند و به همت خانه فلسطین در این کشور برگزار شد.

فعال هلندی: اکاذیب محض صهیونیست‌ها پیرامون «قدس»به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطینی صفا؛ در این سمینار که به همت مؤسسه عربی ـ اروپایی صلح و جامعه فلسطینیان هلند برگزار شد، راب گرونهاوسن(Rob Gronhausen)، فعال اجتماعی هلندی که در راستای حمایت از مردم فلسطین، سوریه و لبنان فعالیت می‌کند، ادعاهای رژیم صهیونیستی پیرامون قدس را کذب محض دانست و تأکید کرد که «قدس» شهری فلسطینی و پایتخت ملت فلسطین است.

نیکو ورستک(Nikko Verstek)، از دیگر فعالان هلندی سخنران در این سمینار نیز، بر همبستگی گسترده مردم هلند با فلسطینیان و رنج‌های آنان تأکید کرد.

امین ابوراشد، رئیس خانه فلسطین در هلند نیز در این سمینار خواستارهم‌سویی تلاش‌ها برای حمایت از قدس شد. وی همچنین بر ضرورت استمرار جنبش‌های مردمی در اروپا برای مقابله با دستور ترامپ در خصوص قدس و حمایت از فلسطینیان در مواجه با تجاوزات اسرائیل تأکید.

احمد نورالله، رئیس جامعه فلسطینیان هلند و از دیگر سخنرانان این سمینار نیز بر ضرورت حفظ هویت فلسطینی، افشای اقدامات اسرائیل علیه قدس و یهودی‌سازی مقدسات اسلامی و مسیحی تأکید کرد.

در پایان این سمینار، بیانیه‌ کودکان فلسطین به دو زبان عربی و هلندی که بر ضرورت تمسک به شهر «قدس» به عنوان  پایتخت فلسطین تأکید دارد، قرائت شد.

یادآور می‌شود، از زمان اعلام به رسمیت‌شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط رئیس جمهور آمریکا، سمینارهای مختلف ملی و بین‌المللی در شهرها و کشورهای مختلف جهان به منظور اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و حقوق آن برگزار شده است/.

captcha