تلاوت قرآن و انفاق در راه خدا محبوب حضرت زهرا(س) + صوت و عکس
کد خبر: 3698222
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

تلاوت قرآن و انفاق در راه خدا محبوب حضرت زهرا(س) + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل ــ حجت الاسلام سیدحسین مومنی با بیان حدیث حضرت زهرا(س) «حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ؛ تِلاوَةُ کِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه» گفت: قرآن بیماری‌های روحی را برطرف می‌کند. موجب تقویت ایمان و بخشایش گناهان و صفای دل است. چرا وقتی این همه آثار و برکات داشته باشد محبوب حضرت زهرا نباشد؟

تلاوت قرآن و انفاق در راه خدا محبوب حضرت زهرا(س)+صوت و عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محفل انس با قرآن کریم ویژه ولادت حضرت زهرا(س) در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) پنجشنبه، ۱۷ اسفندماه با تلاوت قاسم مقدمی و محمد کاظمی از قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان برگزار شد.

یادآور می‌شود، این محفل انس با قرآن هر هفته پس از نماز مغرب و عشاء در مصلای ری برگزار می‌شود و این هفته با اجرای عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین مومنی همراه بود. همچنین در خلال محفل شب گذشته، گروه تواشیح شمس، به اجرای جدیدترین اثر خود در مدح حضرت زهرا(س) پرداختند.

حجت الاسلام سیدحسین مومنی با بیان حدیث حضرت زهرا(س) «حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ؛ تِلاوَةُ کِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه؛ از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد؛ تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا(ص) و انفاق در راه خدا» گفت: قرآن بیماری‌های روحی را برطرف می‌کند. موجب تقویت ایمان و بخشایش گناهان و صفای دل است. چرا وقتی این همه آثار و برکات داشته باشد محبوب حضرت زهرا نباشد؟ حضرت، عبادت خدا و بندگی خدا را دوست دارد و قرآن نیز عبادت است.

تلاوت قرآن و انفاق در راه خدا محبوب حضرت زهرا(س)+صوت و عکس

وی با بیان اینکه در این حدیث انفاق کردن نیز از امور محبوب نزد حضرت فاطمه(س) است، گفت: نیازمندان و فقرا عائله خدا هستند و به هر حال اموال و دارایی انسان وسیله امتحان الهی است و خداوند به وسیله مساکین، انسان‌ها را امتحان می‌کند. در این امتحان اگر از اموال خود گذشتیم پیروز شده‌ایم. بنابراین اموال نیز وسیله عبادت خداست و خداوند انفاق‌کنندگان را دوست دارد و هر چه محبوب الهی است، محبوب حضرت نیز هست.

مومنی ادامه داد: خدا از انفاق‌گران راضی است و رضایت خدا، رضایت زهرای اطهر(س) است؛ چنانکه حضرت خود به بهترین وجه ممکن انفاق می​کردند و آیه «لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِیمٌ» (آل‌عمران/ ۹۲) را در عمل نشان دادند. بر اساس آیه نیکی و بر کامل نمی‌شود مگر اینکه انسان آنچه را بدان علاقه‌مند است در راه خدا بدهد و حضرت نیز چنین کردند.

تلاوت قرآن و انفاق در راه خدا محبوب حضرت زهرا(س)+صوت و عکس

در پایان این محفل نورانی به تعدادی از برگزیدگان در مسابقه و قرعه کشی، جوایز نقدی اهدا شد. در ادامه تلاوت قاسم مقدمی و گزارش تصویری جلسه ارائه می‌شود.

کد

انتهای پیام

 

captcha