ثبت جهانی اورامان موجب اشتغال و کاهش قاچاق می‌شود
کد خبر: 3711854
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

ثبت جهانی اورامان موجب اشتغال و کاهش قاچاق می‌شود

ثبت جهانی اورامان موجب اشتغال و کاهش قاچاق می‌شود گروه اجتماعی- استاندار کردستان ثبت جهانی اورامان را در ایجاد اشتغال برای ساکنان منطقه و کاهش قاچاق مؤثر ارزیابی کرد .

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز، 16 اردیبهشت ماه در دیدار مدیرکل امور پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه منطقه گردشگری اورامان یک پتانسیل بزرگ برای منطقه بوده که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، اظهار کرد: تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا ثبت جهانی اورامان اتفاق بیفتد و این مسئله نقش مهمی در توسعه و ایجاد اشتغال خواهد داشت .
وی برگزاری نشستی در اورامان با حضور مسئولان مرتبط در خصوص بررسی راهکارها و چالش‌های پیش رو را لازم دانست و افزود: در استان یک همت جمعی برای ثبت جهانی اورامان وجود دارد و ما نیز همه تلاش خود را در راستای تحقق این خواسته به حق بکار خواهیم گرفت .
مرادنیا به ضرورت ثبت شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی نیز تأکید و بیان کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور اساتید و بزرگان موسیقی کُردی در تهران برگزار کردیم و در آن جلسه اساتید بزرگ موسیقی کُردی قول دادند که در این زمینه همکاری همه جانبه داشته باشند .
استاندار کردستان عنوان کرد: برنامه داریم که یک شورای هنری در همه بخش‌ها برای استان تعریف کنیم و لازم است اختیارات قابل توجهی در راستای تحقق این برنامه به استان داده شود.
وی در پایان یادآور شد: در برنامه‌های هنری و فرهنگی نباید تنها به شعار اکتفا کرد و باید همگان در راستای اجرایی شدن برنامه‌های هنری فاخر و ماندگار استان به صحنه بیایند.
انتهای پیام

captcha