علت برگزاری فصلی جلسات کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآنی
کد خبر: 3720738
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
مسعود برومند تشریح کرد:

علت برگزاری فصلی جلسات کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآنی

گروه دانشگاه ــ معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بعضی خروجی‌های جلسات مانند جلسه اخیر و بحث برنامه راهبردی که مطرح شد و تغییراتی که باید بر روی آن انجام شود، زمان‌بر است و یک یا دو ماه طول می‌کشد.

شنبه////علت برگزاری فصلی جلسات کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآنی
مسعود برومند، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایکنا، درباره روند دریافت طرح‌های کلان پژوهشی قرآنی از سوی مراکز علمی و دانشگاهی در کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآنی گفت: قرار شده است یک‌سری برنامه‌ریزی‌های مشخص صورت بگیرد و موضوعاتی برای طرح‌ها تعیین شود و در جلسه آتی در مورد روش کاری آن‌ها بحث و بررسی کنیم. احتمالا طی هفته‌های آینده دقیق‌تر روشن می‌شود که چگونه پیش خواهیم رفت.

وی درباره مقدار مشخص بودجه امسال کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآنی اظهار کرد: در سیستم وزارت علوم، بودجه‌ای به صورت جداگانه برای این کمیسیون دیده نشده، اما فکر می‌کنم بتوانیم از بودجه‌ای که برای این موضوع در خود شورا وجود دارد استفاده کرد.
 
برومند همچنین در خصوص دریافت و یا عدم دریافت تتمه بودجه باقیمانده این کمیسیون از سال‌های گذشته گفت: اگر بودجه‌ای در سا‌ل‌های گذشته وجود داشته که استفاده نشده به خزانه عودت داده می‌شود و نمی‌توان از آن استفاده کرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم در خصوص میزان و نحوه مشارکت و حضور دانشگاه‌های شهرستانی در جلسات کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآنی و اینکه آیا از آن‌ها برای شرکت در جلسات دعوت می‌شود یا خیر؟ گفت: جلسه‌ای که اخیرا برگزار شد، در سطح راهبری بود؛ در واقع نباید فکر کنیم عدم حضور دانشگاه‌های شهرستان در جلسات کمیسیون ناشی از اغماض و در نظر نگرفتن آنهاست.

وی ادامه داد: اینکه شهرستانی‌ها به این عدم حضور اعتراض داشته باشند، این طور نیست. جلسه اخیر، نخستین جلسه سال ۹۷ بود و در این باره نبود که برنامه‌ای که تهیه شده باشد و از شهرستان‌ها بیایند و این‌ها را بگیرند یا اساسا بحث اینکه پروژه‌هایی مطرح و توزیع شود نبود؛ قطعا در چنین جلساتی با این موضوع شهرستانی‌ها حضور خواهند داشت.

مسعود برومند همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا جلسات کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآنی فصلی برگزار می‌شود، در حالی که طبق کارنمای شورا باید هر ماه یکبار این جلسات برگزار شود؟ گفت: در جلسه اخیر روی بحث برنامه راهبردی بررسی‌هایی صورت گرفت و یک سری پیشنهاداتی شد و طبق نظرات اعضا، بنا شد دوستانی که برنامه را تهیه کرده‌اند، تغییرات کوچکی در آن لحاظ کنند و در عین حال فعالیت‌های لازم برای اجرایی شدن بخش‌هایی که در مورد آن نظر مثبت وجود داشته صورت گیرد. این امر طبیعتا زمان‌بر است و تا یک یا دو ماه آینده تغییرات انجام می‌شود و وضعیت برنامه روشن‌تر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha