لزوم حمایت مسئولان از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت فعال
کد خبر: 3727018
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

لزوم حمایت مسئولان از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت فعال

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد ــ مدیر مؤسسه کوثر شهرستان ابهر گفت: مسئولان به جای صدور مجوز برای تأسیس موسسه، مراکز قرآنی فعال را حمایت کنند.

عذرا ایمانی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر شهرستان ابهر در گفت‌و گو با خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به اینکه در استان زنجان مؤسسات و مراکز قرآنی بسیاری در حال فعالیت هستند، اما متاسفانه از سوی مسئولان هیچ‌گونه حمایت مالی و معنوی نمی‌شوند
وی ادامه داد: این مرکز تاکنون توانسته است با برپایی دوره‌های آموزش قرآن و برنامه‌های فرهنگی قرآن‌آموزان بسیاری را برای آموزش جذب کند، همچنین استقبال خوبی تاکنون از سوی علاقه‌مندان برای شرکت در طرح‌ و آزمون‌های قرآن و عترت صورت گرفته است.
ایمانی با تاکید براینکه مسئولیت انجمن قرآن و نهج‌البلاغه شهرستان ابهر نیز برعهده ایشان است، بیان کرد: هزینه‌های تامین داور برای آزمون قرآن و عترت معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای طرح، هزینه‌های کلاس‌داری و غیره در هر دو مرکز قرآنی از سوی خیرین تامین می‌شود و مسئولان متاسفانه ریالی کمک نکرده‌اند.

لزوم حمایت مسئولان از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت فعال
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در کشور وجود دارد باید به سوی فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی حرکت کرد، اما این حرکت در کنار حمایت‌های مسئولان قوی‌تر انجام می‌شود که متاسفانه مسئولان توجهی ندارند.
ایمانی در گلایه‌ای از مسئولان تصریح کرد: مسئولان ذی‌ربط قرآنی همواره در حال صدور مجوز برای تاسیس مؤسسه و مراکز قرآنی هستند که تاکنون بیش از هزار مؤسسه در کشور مجوز دریافت کرده‌اند، اما برخی به دلایلی تعطیل و یا غیر فعال شدند، پیشنهاد داده می‌شود که مسئولان به جای صدور مجوز، مؤسسات فعال را تحت پوشش قرار داده که مؤسسات بتوانند رشد و گسترش داشته باشند.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر شریف‌آباد شهرستان ابهر در خیابان شهید رجایی شریف‌آباد، میدان امام حسین(ع)، روبه‌روی مسجد جامع واقع شده است.

انتهای پیام

captcha