فعالیت 600 مرکز علمی - کاربردی در کشور
کد خبر: 3741901
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

فعالیت 600 مرکز علمی - کاربردی در کشور

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کشور با اشاره به فعالیت 600 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی با وجود حذف مراکز دولتی، بیان کرد: با وجود این تعداد مراکز، دانشگاه علمی – کاربردی ظرفیت تحقق برنامه را به آسانی دارد، اما به دلیل انحراف رفتن از مسیر آموزش‌ها تاکنون موفق به تحقق آن نشده‌ایم.

فعالیت 600 مرکز علمی - کاربردی در کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی امروز، پنجم شهریورماه در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی کردستان اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه باید تعداد دانشجویان مهارتی به 30 درصد کل دانشجویان کشور باید برسد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 هزار نفر یعنی 15 درصد کل دانشجویان کشور در رشته‌های مهارتی تحصیل می‌کنند، افزود: براساس برنامه ششم توسعه تعداد دانشجویان مهارتی باید به یک میلیون و 200 هزار نفر برسد.
امید با شاره به فعالیت 600 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی با وجود حذف مراکز دولتی بیان کرد: با وجود این تعداد مراکز دانشگاه علمی – کاربردی ظرفیت تحقق برنامه را به آسانی دارد اما به دلیل انحراف رفتن از مسیر آموزش‌های تاکنون موفق به تحقق آن نشده‌ایم.
مدرک گرایی عامل اصلی بیکاری جوانان در کشور

وی با انتقاد از سیاست‌های نظام ارزش‌گذاری کشور بیان کرد: در نظام ارزش‌گذاری کشور از گذشته تاکنون گرایش به مدرک‌گرایی مطرح بوده است و همین امر امروز ما را با مشکلات بالای بیکاری جوانان مواجه کرده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی اعلام کرد: ظرفیت های اجرایی کشور در بخش خصوصی و دولتی از طریق کسانی که برای این ظرفیت ها توانمند هستند، پر نمی‌شود.
وی عنوان کرد: در همین راستا کار جدیدی در کشور با عنوان استقرار نظام صلاحیت حرفه ای شروع شده و بر اساس این نظام افراد براساس مهارت‌های خاص خود برای کارهای خاص تعیین می‌شوند.
امید ادامه داد: با استقرار نظام صلاحیت دیگر افراد دارای مهارت در جامعه ارج و قرب پیدا کرده و دیگر بیشتر رشته‌های مهارتی متقاضی خواهند داشت لذا مردم به جای مدرک گرایی به مهارت آموزی گرایش پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به آمار بالای بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی گفت: تنها راه برون رفت از این مشکل، مهارت آموزی و گرایش دانشجویان به رشته‌های مهارتی است و دانشگاه علمی کاربردی محل مناسبی برای تحصیل در این رشته ها است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری افزود: در تمام استان های کشور از جمله کردستان، توافقنامه هایی با دیگر دستگاه ها منعقد شده که نیاز استان خود را شناسایی و به ما اعلام کنند تا نیروی مهارتی در این زمینه تربیت کنیم.
وی افزود: دانشگاه علمی – کاربردی در استان کردستان این ظرفیت را دارد تا همه نیازهای استان به نیروهای ماهر را تربیت و تأمین کند.
فعالیت 11 مرکز آموزش علمی کاربردی در کردستان
امید با اشاره به اینکه حذف مراکز دولتی تعداد 11 مرکز علمی کاربردی در استان کردستان فعال هستند، یادآور شد: هر چند این تعداد می تواند نیاز آموزش‌های مهارتی استان را تامین کند اما کردستان به عنوانی یک از استان های مستثنی در صورت نیاز برای تامین نیازهای استان مجوز تاسیس مراکز جدید را دارد.
تیمور جوادی، رئیس مرکز علمی کاربردی کردستان نیز در این آیین گفت: ساختمان جدید دانشگاه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و زیربنای هزار و 950متر مربع احداث شده و می تواند نیازهای واحد استانی را تا چند سال آینده تامین کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع استان این پتانسیل را دارد که در جهت شناسایی نقاط قوت استان رشته‌های خاص و پودمان‌هایی را تعریف کند، یادآور شد: اگر دستگاه‌های اجرایی نیاز خاص در هر زمینه احساس کنند این پتانسیل در دانشگاه جامع علمی - کاربردی وجود دارد که در جهت رفع نیازهای آموزشی استان گام‌های مثبتی بردارد.
انتهای پیام

captcha