نواختن «زنگ خاموش» در مدارس کردستان
کد خبر: 3751780
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

نواختن «زنگ خاموش» در مدارس کردستان

گروه اجتماعی ــ «زنگ خاموش» به مناسبت روز جهانی ناشنوایان در مراسمی با حضور رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی و جمعی از مسئولان استانی امروز، 9 مهرماه به صورت نمادین در مدرسه با نیازهای ویژه توکل سنندج نواخته شد.

نواختن «زنگ خاموش» در مدارس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان امروز، 9 مهرماه در مراسم نواختن زنگ خاموش در مدارس کودکان با نیازهای ویژه اظهار کرد: بیش از 380 دانش‌آموز ناشنوا و کم‌شنوا در 16 شهرستان در سطح استان با استفاده از خدمات ویژه آموزشی، پرورشی و حمایتی آموزش و پرورش استثنایی استان در مراکز ویژه و مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: شنوایی یک توانمندی حیاتی است و اگر مشکل کم شنوایی یا ناشنوایی فرد درمان نشود دچار اختلالات زبانی شده و در زمینه‌های گفتار، گوش کردن، خواندن، نوشتن، موفقیت‌های تحصیلی، ورود به تحصیلات عالیه، آرمان‌ها و شغل دچار مشکل می‌شود.
رنجبر با بیان اینکه ناشنوایان برای جامعه هنوز ناشناخته هستند و جامعه نسبت به آنان و نوع معلولیتشان شناخت کمتری دارد، عنوان کرد: ناشنوایی بدترین نوع معلولیت است چراکه فرد ناشنوا ارتباطش را با سایر افراد از دست می‌دهد.
وی یادآور شد: نظام آموزشی ویژه باید به گونه ای طراحی شود که در مدارس امکان شناسایی توانایی و استعدادهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه جهت فعالیت در مشاغل مناسب پس از پایان تحصیلات فراهم شود به طوری که دانش‌آموزان ویژه آموزش‌های لازم را حین تحصیل فراگیرند.
انتهای پیام

captcha