خیّر قرآنی‌ شدن سخت نیست، توفیق می‌خواهد/ لزوم هوشیاری در صرف مال
کد خبر: 3758412
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
توکلی:

خیّر قرآنی‌ شدن سخت نیست، توفیق می‌خواهد/ لزوم هوشیاری در صرف مال

گروه فعالیت‌های قرآنی - خیّر منتخب قرآنی کشور گفت: خیّر بودن به‌ ویژه خیر قرآنی بودن سخت نیست، توفیق می‌خواهد که شاید خداوند این سعادت را به هر فرد متمولی ندهد. وقتی خدا نظر کند دل کندن از مال دنیا نه تنها سخت نیست بلکه به شیرینی عسل است. باید هوشیار بود و از فرصت‌ها درست استفاده کرد.

خیّر قرآنی شدن سخت نیست، توفیق می‌خواهد/ لزوم هوشیاری در صرف مال

علی توکلی، خیر قرآنی و خادم منتخب برتر قرآنی کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: بیش از 10 سال است که در حوزه کمک به نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت فعالیت می‌کنم و در طول این سال‌ها آثار برکت در زندگی را می‌دیدم‌.
وی که لقمه حلال را رمز موفقیت در زندگی می‌داند ادامه داد: پدرم بسیار زحمتکش بود و به نان حلال بسیار اهمیت می‌داد. ما هم از کودکی بنا به رفتار و اعمال پدر و مادر داشتن زندگی سالم را مدنظر قرار دادیم. همسرم بسیار معتقد و قرآنی است و از همان روزهای اول ازدواج در جلسات و محافل قرآنی شرکت می‌کرد.
توکلی ادامه داد: اصرار همسرم به حضور در فعالیت‌های قرآنی و شرکت در برنامه‌های مساجد بر جو خانوادگی ما بیشتر تأثیر گذارد، فعالیت‌های ایشان باعث شد تا به فعالیت در حوزه قرآن مصمم‌تر شوم. الان حدود 7 سال است که علاوه بر کمک به نیازمندان، در عرصه قرآنی نیز فعالیت دارم.
وی با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه قرآن باعث شد تا خیرات بسیاری به زندگی ما وارد شود اضافه کرد: همسرم از ورود من به حوزه قرآن بسیار خوشحال شد و خودش یکی از بزرگ‌ترین مشوق‌ها برای رسیدگی به امورات قرآنی شد. سعی می‌کنم در چاپ، خرید قرآن و اهدا به مناطق محروم مؤسسات، مهدهای قرآن و خانه‌های قرآنی مشارکت فعال داشته باشم.
توکلی تصریح کرد: وقتی وارد فعالیت قرآنی شدم و آثار آن را دیدم دوستانم را که به قول معروف دستشان به دهانشان می‌رسید به خدمت قرآن دعوت کردم اما نپذیرفتند و گفتند تو هم اشتباه می‌کنی. وقتی متوجه شدم علاقه‌ای ندارند از توصیه بیشتر به آنان منصرف شدم و راه خود را از آنان جدا کردم.
خیر منتخب قرآنی کشور تأکید کرد: خیر بودن به ویژه خیر قرآنی بودن سخت نیست توفیق می‌خواهد که شاید خداوند این سعادت را به هر فرد متمولی ندهد. وقتی خدا نظر کند دل کندن از مال دنیا نه تنها سخت نیست، بلکه به شیرینی عسل است. باید هوشیار بود از فرصت‌ها درست استفاده کرد. جوانان بدانند برای اینکه خیر قرآنی باشند نباید حتماً پول‌دار باشند. آنان می‌توانند به صورت مشارکتی در حوزه قرآن وارد شوند. اخلاص و نیت پاک مهم‌ترین رمز موفقیت فعالیت مستمر در حوزه قرآن است.
وی اظهار کرد: خداوند به من بخشید من هم به دیگران می‌بخشم. هر فرد نیازمندی که سلامت اخلاق و رفتارش قطعی شود به او کمک می‌کنم. پیش از این افرادی برای کمک به بنده مراجعه می‌کردند که بعدها متوجه شدم اعتیاد دارند. سوءاستفاده از خیرین صحیح نیست. اگر آنان برای پاک شدن و پاک ماندن از دامن اعتیاد کمک بخواهند کمک می‌کنم، چراکه داشتن جامعه سالم و به دور از هر نوع مشکل آرزوی همه ماست.
خیر منتخب قرآنی کشور گفت: اگر مؤسسات، خانه‌های قرآنی و مهد قرآن محلات کمک بخواهند تا حد امکان غفلت نخواهم کرد. کمک به ترویج فرهنگ قرآن وظیفه انسانی و اعتقادی همه ماست و هر فردی در هر مسئولیتی باید به تکلیف خود عمل کند.
انتهای پیام

captcha