حضور بیش از حد در فضای مجازی؛ تهدیدی بزرگ برای روابط عاطفی
کد خبر: 3759859
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

حضور بیش از حد در فضای مجازی؛ تهدیدی بزرگ برای روابط عاطفی

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه طارم گفت: حضور بیش از حد اعضای خانواده‌ها در فضای مجازی تهدیدی بزرگ برای روابط عاطفی است که باید به آن توجه کرد.

حضور بیش از حد در فضای مجازی؛ تهدیدی بزرگ برای روابط عاطفیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمد صادقی‌پور، امام جمعه شهرستان طارم ظهر امروز دوشنبه، ۷ آبان‌ماه در همایش پدافند غیرعامل که در دبیرستان دخترانه شرافت گیلوان گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر‌نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
وی عنوان کرد: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
این مسئول تصریح کرد: اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، اختفا، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است.
وی افزود: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند در حالی که در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.
امام جمعه طارم یادآور شد: ما ملتی هستیم که اعتقادی به کشتار از طریق سلاح‌های جمعی نداریم چون دین ما این اجازه را به ما نداده است.
صادقی‌پور با اشاره به اینکه دفاع از کشور و دفاع از خود واجب بوده و برای دفاع از خود نیز باید ابزار داشته باشیم، افزود: ما معتقدیم برای خواهران حجاب یک ابزار و یک وسیله دفاعی است و این نشان از این دارد که این زن نفوذ ناپذیر است که این یک نشانه خیلی خوب است.
امام جمعه طارم با اشاره به آسیب‌های حضور بیش از حد خانواده‌‌ها در فضای مجازی، گفت: حضور بیش از حد اعضای خانواده‌ها در فضای مجازی تهدیدی بزرگ برای روابط عاطفی است که باید به آن توجه کرد.
صادقی پور تأکید کرد: مهمترین تهدید برای یک جامعه جهل است و تولید ایده-علم و دانش یک سرمایه پایدار برای تحول دو ابعاد دیگر است.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی حقیقت نیست، ادامه داد: یک کتاب نویسنده و آدرس دارد اما مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود معلوم نیست مطالب از کجاست.
وی با اشاره به اینکه بیشترین شایعات، تهمت‌ها و مسائل غیرحقیقی در این فضا منتشر می‌شود، بیان کرد: فضای مجازی چون حقیقت ندارد ماندگار نیست.
این مسؤل خاطرنشان کرد: لازم است در استفاده از فضای مجازی مانند یک شناگر ماهر عمل کنیم تا بتوانیم از خودمان در برابر خطرات احتمالی دفاع کنیم.
انتهای پیام
captcha