بسیج در حفظ و تداوم انقلاب موفق بوده است
کد خبر: 3767062
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

بسیج در حفظ و تداوم انقلاب موفق بوده است

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: بسیج در عرصه حفظ و تداوم انقلاب اسلامی بهترین عملکرد را داشته، ولی آرزوی حضرت امام مبنی بر تربیت بیست میلیون بسیجی هنوز محقق نشده است.

بسیج در حفظ و تداوم انقلاب موفق بوده است

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره فلسفه تشکیل بسیج، اظهار کرد: امام خمینی(ره) براساس یک تفکر دینی و الگوگیری از صدر اسلام، فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفان را صادر کرد. در صدر اسلام مردمی که به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) ایمان داشتند، در صحنه‌های مختلف به یاری دین آمده و در عین حال که زندگی عادی خود را می‌گذراندند، در برنامه‌های مدنظر پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) مثل جنگ‌ها و هجرت‌ها حضور یافته و بر اساس تجهیز عمل می‌کردند.
وی افزود: هدف امام از تشکیل بسیج این بود که حضور مردم در عرصه حفظ و تداوم انقلاب تقویت شود. مردم حضور فعالی در صحنه مبارزات قبل از انقلاب داشتند و یکی از رموز اصلی پیروزی انقلاب، همراهی مردم بود، ولی در جراین این مبارزات مردم به صورت خودجوش و توده‌ای عمل می‌کردند، یعنی فرد یا افرادی پیشتاز شده و مردم به دنبال آنها در مبارزات شرکت می‌کردند.
نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی، امام بر این عقیده بودند که حضور مردم در عرصه‌های مختلف باید حفظ و سازماندهی شود، به عبارت دیگر وظیفه بسیج را جذب، آموزش، سازماندهی و به‌کارگیری نیروی انسانی در راستای اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی می‌دانستند. برخی تصور می‌کنند امام(ره) بسیج را برای جنگ تشکیل داد، در حالی که فرمان تشکیل بسیج چند ماه قبل از آغاز جنگ صادر شده بود.
بسیج در حفظ و تداوم انقلاب موفق بوده است
حجت‌الاسلام طالب‌پور با بیان اینکه بسیج در عرصه حفظ و تداوم انقلاب اسلامی بهترین عملکرد را داشته است، تصریح کرد: حتی امروز در جریان حوادث طبیعی نیز مسئولان دست به دامن بسیج می‌شوند و اگر بسیج به عرصه امدادرسانی وارد نشود، مسئولان موفقیت چندانی ندارند؛ بنابراین با قاطعیت می‌گویم که بسیج به اهدافی که از تشکیل آن مدنظر بوده، به لحاظ کیفی دست یافته است.

یازده میلیون بسیجی سازماندهی شده در کشور وجود دارد
وی خاطرنشان کرد: اگر اهداف بسیج را به لحاظ کمی در نظر بگیریم، آرزوی حضرت امام هنوز محقق نشده است. امام می‌فرمودند مملکتی که بیست میلیون جوان دارد، باید بیست میلیون رزمنده داشته باشد. در حال حاضر، یازده میلیون بسیجی سازماندهی شده در کشور وجود دارد، البته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر کسی که دلسوز نظام و انقلاب و کشور است، بسیجی محسوب می‌شود، ولی بهتر است که در این مدرسه عشق ثبت‌نام کند. بنابراین اگر بخواهیم تعداد بسیجیان رسمی و دارای کارت شناسایی را در نظر بگیریم، به لحاظ کمی هنوز آرزوی حضرت امام محقق نشده، با وجود اینکه جمعیت کشور دو برابر شده است.
نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با اشاره به مأموریت‌های بسیج در شرایط فعلی گفت: مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا در سال‌های اخیر دو مأموریت مهم را غیر از آنچه در قانون اساسی آمده است، برای بسیج مشخص کرده‌اند. مأموریت اول، مقابله با جنگ نرم دشمن است، از آنجا که اولویت دشمن، مقابله با نظام و انقلاب در عرصه جنگ نرم به حساب می‌آید، بسیج به عنوان مدافع نظام و انقلاب باید در این عرصه با دشمن مقابله کند؛ به این صورت که افراد در قالب حلقه‌های صالحین از نظر بصیرتی و اعتقادی تقویت شده و با حضور در فضای مجازی با جنگ نرم دشمن مقابله کنند.

خدمات رسانی به مناطق محروم، ماموریت بسیج است
وی اضافه کرد: مأموریت جدیدی که مقام معظم رهبری به سپاه و بسیج محول کرده‌اند، بحث خدمت‌رسانی با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه در قالب تقویت بسیج سازندگی و گسترش گروه‌های جهادی است. با توجه به اینکه مردم با مشکلات اقتصادی دست به گریبان‌اند و بعضا دستگاه‌های دولتی وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند، بسیج باید به این عرصه ورود کند. این مأموریت از سال گذشته به عنوان اولویت اول به بسیج ابلاغ شده است و بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی در حال خدمت‌رسانی هستند، البته این مأموریت فقط مختص استان‌ها و مناطق محروم نیست، بلکه هر ناحیه بسیج باید در حوزه مأموریت خود، خانواده‌های نیازمند را شناسایی کند.
انتهای پیام

captcha