استقرار 8 تیم بهداشت روان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
کد خبر: 3767507
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

استقرار 8 تیم بهداشت روان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

گروه سلامت ــ نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از استقرار 8 تیم بهداشت روان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

استقرار 8 تیم بهداشت روان در مناطق زلزله زده کرمانشاهطیب قدیمی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه بیشتر مصدومان زلزله دو شب گذشته ترخیص شده‌اند، اظهار کرد: در زلزله 6.4 ریشتری دو شب گذشته کرمانشاه فردی که در اثر مستقیم زلزله مصدوم شده باشد، مانند اینکه زیر آوار مانده یا شیشه‌ای به او خورده باشد، وجود نداشت و تمامی افراد در حین فرار و دور شدن از محل حادثه دچار آسیب شده بودند.
وی افزود: از 737 نفر مصدوم این حادثه 700 نفر سرپایی مداوا شده و 37 نفر نفر نیز جهت بررسی بیشتر به مراکز درمانی اعزام شدند و مشکل عمده این افراد نیز بریدگی کف دست، کف پا  و مسائلی در همین حد بود.
قدیمی در رابطه وضعیت روانی زلزله‌زدگان بیان کرد: 8تیم بهداشت روان در آنجا مستقر شده و به ارزیابی روانی زلزله‌زدگان می‌پردازند و اگر نیاز و به ارائه خدمات و افراد بیشتر باشد، از استان‌های معین نیز تیم‌هایی اعزام می‌شوند.
قائم مقام معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: خدمات بهداشت عمومی و بهداشت محیط نیز علی‌رغم وقوع این زلزله شدید نه تنها مختل نشده، بلکه به روال عادی خود بازگشته و همچنان به زلزله‌زدگان خدمات بهداشتی ارائه می‎شود. 
قدیمی یادآور شد: خوشبختانه علی‌رغم شدت زیاد زلزله به دلیل آمادگی مردم از تجربه زلزله قبلی آسیب چندانی به مردم وارد نشد.
انتهای پیام
captcha