نهضت سوادآموزی گام‌های بی‌نظیری در کهگیلویه و بویراحمد برداشته است
کد خبر: 3774435
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

نهضت سوادآموزی گام‌های بی‌نظیری در کهگیلویه و بویراحمد برداشته است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوران ۴۰ ساله جمهوری اسلامی، نهضت سوادآموزی گام‌های بی‌نظیری در راستای ارتقای سطح باسوادی افراد جامعه در این استان برداشته است.

نهضت سوادآموزی گام‌های بی نظیری در کهگیلویه و بویراحمد برداشته است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 30 آذرماه در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش و مجموعه سوادآموزی استان به‌مناسبت آغاز هفته سوادآموزی در یاسوج، اظهار کرد: امروزه سواد از خواندن و نوشتن فراتر رفته و تحقق انواع سواد از جمله سوادهای ارتباطی، رسانه‌ای، قانون عاطفی و رایانه‌ای بیانگر باسوادی جامع برای افراد است.
وی افزود: به‌ویژه سوادهای ارتباطی و عاطفی یک ضرورت در کنار سواد پایه است که باید همه افراد خود پیگیر آن باشند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه این سوادها باید به سواد تعبدی بینجامند تا سبب سعادت و کمال فرد شود.
آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد: فعالیت‌های خوب و ارزشمندی در بخش سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد انجام شده و امیدوارم به جایی ختم شود که دیگر فرد بی‌سواد در این استان وجود نداشته باشد‌‌.
همچنین، هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: براساس سرشماری سال 95 تعداد 34 هزار و 106 نفر از جمعیت 10 تا49 سال استان بی‌سواد است. میزان باسوادی در استان 92 و هفت دهم درصد است.
وی افزود: میزان باسوادی مردم استان در جمعیت بالای 6 سال در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی 31 درصد بود که هم‌اینک به 84 درصد رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: باسوادی مردان و زنان استان از 42 و 18 درصد هم‌اکنون برای مردان 89 و برای زنان 79 درصد است.
زارع‌پوربیان کرد: امسال حجم پوشش باسوادی در استان 5 هزار و 635 نفر است که هزار و 35 نفر بیشتر از سال گذشته را نشان می‌دهد‌.
وی افزود: امسال 2 هزار و 72 نفر در طرح خواندن با خانواده، هزار و 838 نفر در حلقه‌های کتابخوانی و 2 هزار و 980 نفر در مسابقات سوادآموزی شرکت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح نماز کلید بهشت در چهار شهرستان و منطقه استان برای نخستین ‌بار خبر داد و بیان کرد: علاوه بر شهرستان دنا در سال گذشته سه هزار و 536 نفر از آموزش دهندگان و سواد‌آموزان بویراحمد، دهدشت، گچساران و مارگون زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
زارع‌پوراضافه کرد: 90 مربی و 545 سوادآموز در مناطق عشایری استان زیر پوشش طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: بیش از 98 درصد حجم ابلاغی کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش قرار گرفته و تا 15 دی‌ماه نام‌نویسی ادامه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در تمام شاخص ارزیابی سوادآموزی این استان رتبه دوم کشور را کسب کرد.
زارع‌پور گفت: از 176 شهید عرصه سواد‌آموزی در کشور 10 شهید مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.
بنابراین گزارش، همچنین، سیدحمدالله خواهش‌نیک، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز گفت: برای نخستین بار در 2 سال گذشته 30 کلاس 10 نفره سوادآموزی زیر پوش طرح ICDI قرار گرفتند.
وی یادآور شد: هم‌اکنون 2 هزار آموزش‌دهنده و مربی در استان واجد شرایط فعالیت در سواد‌آموزی هستند.8 مرکز یادگیری محلی در استان فعال بود و امسال هشت مرکز یادگیری محلی دیگر راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام

captcha