زنده نگه داشتن یاد شهدا؛ رمز تداوم انقلاب/ عاشورا اسلام را تثبیت کرد
کد خبر: 3780157
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

زنده نگه داشتن یاد شهدا؛ رمز تداوم انقلاب/ عاشورا اسلام را تثبیت کرد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان رمز تداوم انقلاب را تکریم یاد شهدا برشمرد و افزود: آن‌چه اسلام را احیا و تثبیت کرد نهضت عاشورا بود.

زنده نگه داشتن یاد شهدا؛ رمز تداوم انقلاب/ عاشورا اسلام را تثبیت کردبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، پنج‌شنبه، بیستم دی در نخستین یادواره شهدای سوادآموزی لرستان که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: در چندین آیه قرآن به‌صورت خاص خداوند مقام شهید را بیان کرده است. 

وی با ذکر این مطلب که به صراحت خداوند در این آیات می‌فرماید به ذهن‌تان خطور نکند آن کسی‌که در راه خدا شهید می‌شود مرده است بلکه او زنده و در نزد خداوند متنعم است، اضافه کرد: درک و فهم ما به این نمی‌رسد که مرتبت شهدا کجاست.

زینی‌وند مقدم شهادت را سرچشمه زلال الهی و بابی از ابواب باب‌الله دانست و گفت: فقط کسانی‌که شایسته درک و فهم  می‌تواند به فهم مقام شهید برسد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که روز عاشورا یک روز است اما ارزشی که در این روز خلق شده است به وسعت تاریخ است.

وی با ذکر این مطلب که آن‌چه باعث تثبیت و احیای اسلام شد شهادت سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلاست، یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس شمه‌ای از عاشوراست.

وجود ۲۷۴ شهید فرهنگی و دانش‌آموز در لرستان

زینی‌وند مقدم به وجود ۱۸۷ شهید فرهنگی، ۸۰۷ دانش‌آموز و ۱۳ شهید نهضت سوادآموزی لرستان اشاره کرد و افزود: وجود این شهدا گویای این است که مجموعه آموزش و پرورش لرستان در جبهه حضوری فعال و گسترده داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: رمز تداوم، عزت و استقلال ما زنده نگه داشتن یاد شهدا و تکریم خانواده‌های معظم و صبور آنان است.

انتهای پیام

captcha