نهضت سوادآموزی ۱۷۷ شهید در راه پیروزی انقلاب داده است
کد خبر: 3780161
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

نهضت سوادآموزی ۱۷۷ شهید در راه پیروزی انقلاب داده است

گروه فرهنگی ـ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با ذکر این مطلب که از اعتقادات شیعیان اعتقاد به ناظر بودن شهداست، گفت: نهضت سوادآموزی ۱۷۷ شهید در راه پیروزی انقلاب داده است.

نهضت سوادآموزی ۱۷۷ شهید در راه پیروزی انقلاب داده استبه گزارش ایکنا از لرستان، علی باقرزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، امروز پنج‌شنبه، بیستم دی در نخستین یادواره شهدای سوادآموزی لرستان که در حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: از جمله عقاید شیعیان اعتقاد به ناظر بودن شهداست

وی به تقدیم ۱۷۷ شهید سوادآموزی و ۴۱ هزار شهید معلم و دانش‌آموز در سطح کشور اشاره کرد و افزود: بشریت در طول سال‌های زندگی از گرسنگی جهل و جنگ رنجیده شده است.

باقرزاده با ذکر این مطلب که جایی‌که جهل باشد درگیری و جایی‌که درگیری باشد فقر ایجاد می‌شود، ادامه داد: در سال‌های شکل‌گیری و قوام تمدن ایران با جنگ‌های مختلفی مواجه بودیم و در هر جنگی بخشی از کشور را از دست دادیم اما جنگی که ما از آن با عنوان دفاع مقدس یاد می‌کنیم جز جنگ‌هایی بود که دارای چندین هدف بود و یک متر از کشور جدا نشد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی دفاع مقدس را جز محدود جنگ‌هایی طول تاریخ دانست که ۳۲ کشور در مقابل یک کشور ایستاد، ادامه داد: جنگ تحمیلی ۲۹۰۰ روز به درازا کشید به‌طوری‌که به‌لحاظ آماری۱۴۷۰ کیلومتر خط مقدم داشته و ۱۸۷ هزار شهید، ۴۰ هزار آزاده ۳۰۰ هزار مجروح و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی دشمنی آمریکا و استکبار با ایران اسلامی را کینه دیرینه برشمرد و گفت: یک زمان جنگ ما جنگ سخت بود در یک مقطع جنگ ما به‌صورت نیمه سخت بود اما امروز میدان خطرناکتر برای مبارزه با ملت ما باز شده و آن جنگ نرم است.

تلاش رسانه‌ای دشمن برای تشکیک در باورها

باقرزاده به تلاش رسانه‌ای  دشمن برای تشکیک در باورها اشاره کرد و گفت:  ایتکبار به دنبال دامن زدن به اعتقادات، تمسخر آداب و رسوم هویت حجاب امر به معروف هویت ماست.

رئیس نهضت سوادآموزی تخریب محافل ملی را از دیگر توطئه‌های دشمن دانست و گفت مفاخر ما هویت و فرهنگ کشور ما هستند این در حالی‌است که استکبار به‌دنبال تخریب خط و زبان ماست.

سرود ملی خلاصه ارزش‌های کشور است

وی رمز جاودانگی انقلاب را خدمت به مردم برشمرد و با ذکر این مطلب که سرود ملی خلاصه ارزش‌های کشور است، اضافه کرد: بزرگ‌ترین گنجینه خاطرات کشور خاطرات شهداست.

باقرزاده گفت: نخستین یادواره شهدای سوادآموزی لرستان بیست و یکمین یادواره‌ شهدای سوادآموزی است که در سطح استان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha