زندگی در پرتو قرآن را به نونهالان بیاموزیم
کد خبر: 3784641
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

زندگی در پرتو قرآن را به نونهالان بیاموزیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر کشور به مربیان کانون قرآنی غنچه‌های هلال احمر محلات گفت: همان‌طور که می‌خواهید به نونهالان قرآن آموزش دهید زندگی در پرتو قرآن را نیز به فرزندان و نونهالان بیاموزید چراکه باید به کودکان آموخت انسان زیان می‌کند مگر آنانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله شیخ عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر کشور، روز گذشته، 6 بهمن‌ماه با حضور در آیین افتتاحیه اولین کانون قرآنی غنچه‌های هلال‌احمر کشور که در مهد قرآن محلات برگزار شد، گفت: یکی از دستاوردهای این انقلاب اسلامی گسترش معارف قرآنی در کشور است و این تعاریف در بخش‌های آموزش، حفظ، قرائت و فهم مفاهیم قرآن گنجانده می‌شود.
وی جمعیت هلال‌احمر را دستگاهی مردمی خواند و تصریح کرد: این دستگاه همواره در خدمت مردم بوده است و سعی دارد مشکلات آنان را به بهترین شکل ممکن رفع کند، این مجموعه در سوانح و مشکلات پیشتاز بوده و جزو اولین گروه‌هایی است که در محل حادثه حاضر می‌شود. اقشار مختلف مردم در جمعیت هلال‌احمر عضو هستند و برای هماهنگی بیشتر فعالیت‌ها آنان در قالب کانون‌هایی همچون دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب و ... تعریف می‌شوند.

قرآن، بشر را از ظلمات نجات می‌دهد
آیت‌الله معزی به آیه ۱۶۴سوره آل‌عمران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مفاهیم نجات‌دهنده ما در زندگی دنیایی و آخرتی در قرآن ذکر شده است و ما را از ظلمات نجات می‌دهد، قرآن ریسمان الهی و اتصال انسان با خداست. قرآن به عنوان میراث پیامبر(ص) بین ماست، قرآن معجزه جاودان است و وظیفه ماست که معرفت و آموزش را فرا گرفته و در مقام آموزش برآییم حتی امام حسین (ع) به استادی که قرآن را به فرزندش آموخت هدایای ارزنده بخشید.
این مقام مسئول اضافه کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر علاوه ‌بر حرکت در حوزه اجتماعی، حضور در حادثه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورود به حوزه قرآن را نیز سرلوحه قرار داده است. دارالقرآن‌الکریم این سازمان در جهت افزایش برنامه‌های قرآنی افتتاح شده تا زمینه آموختن و فهم معارف قرآن را هرچه بیشتر میسر سازد.
وی در ادامه با بیان اینکه ورود غنچه‌ها در بخش قرآنی سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: این افتخار برای استان مرکزی و محلات است که برای اولین بار در کشور کانون قرآنی غنچه‌های هلال احمر کشور در این شهرستان افتتاح می‌شود. پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب کانون‌های قرآنی ویژه غنچه‌ها باید توسعه یابد، باید آرام آرام قرآن را در ذهن و روان کودکان رویاند. قرائت صحیح، حفظ، روخوانی قوی لازم و ضروری است اما این فعالیت‌ها باید به سمت درک مفاهیم و عمل به مفاهیم دینی هدایت شود.

نخستین گام در توسعه فعالیت‌های قرآنی
آیت‌الله معزی بیان کرد: نخستین گام توسعه فعالیت‌های قرآنی سرمایه گذاری روی غنچه‌ها و ‌نونهالان است، قاریان و حافظان قرآن امروز افتخار ایران بین جوامع اسلامی و غیر‌اسلامی هستند. دشمنانی که روزی قصد اتهام بستن به ایران برای عدم آشتی با قرآن را داشتند امروز اذعان داشته و معترف هستند ایران یکی از کشورهای قوی در حوزه قرآن است چراکه مکتب قرآن، مکتب اهل‌بیت(ع) است و مکتب اهل‌بیت مکتب قرآن است. حضرت علی(ع) در واپسین دقایق زندگی خویش فرمودند: الله الله فی‌القرآن، لایسبقکم بالعمل به غیر‌، شما را به تلاوت قرآن توصیه می‌کنم و مراقب باشید کسی از شما در عمل به قرآن سبقت نگیرد.
وی با یادآور شدن این مطلب که تنها خواندن و روان خواندن وظیفه ما نیست، اضافه کرد: عمل به قرآن پرستش خداوند متعال، عبودیت و بندگی خدا، عمل به قرآن یعنی جامعه پیشرفته در همه جهات در تراز اسلامی را داشته باشیم. مسلمانان باید در زمینه علمی پیشرفت داشته باشند، ما انسان‌ها وظیفه داریم جامعه را آباد کنیم باید جامعه‌ای علمی در پرتو ایمان به خدا و زندگی پاکیزه بسازیم. سبک زندگی اسلامی را در سایه عمل به قرآن به دست آوریم و بندگی خدا را نه تنها در عرصه‌های فردی همچون نماز، روزه و ذکر خدا داشته باشیم بلکه در عرصه‌های اجتماعی مومنان را برادر خود بدانیم و برای سعادت برادران خویش بکوشیم.
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر کشور به مربیان کانون قرآنی غنچه‌های هلال احمر محلات گفت: همان‌طور که می‌خواهید به نونهالان قرآن آموزش دهید زندگی در پرتو قرآن را نیز به فرزندان و نونهالان بیاموزید چراکه باید به کودکان آموخت انسان زیان می‌کند مگر آنانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند.

نخستین گام در توسعه فعالیت‌های قرآنی، سرمایه‌گذاری روی غنچه‌ها و ‌نونهالان است
حسن قمری، فرماندار محلات نیز در این آئین افتتاحیه گفت: این شهرستان دارالمؤنین شناخته می‌شود و خوشبختانه بین چهره‌های ملی قرآنی کشور افرادی از شهرستان به چشم می‌خورند، این شهرستان دارای ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در سطح کشور معرفی شود.
وی تصریح کرد: علاوه ‌بر تمام ویژگی‌های خوب مردم این شهرستان توجه به قرآن و معارف اسلامی قرآنی مشهود است، مسؤلان شهرستان به گسترش فعالیت‌های قرآنی اهتمام داشته و برنامه و طرح‌ها را سرلوحه امور قرار می‌دهند.

محلات؛ مبتکر طرح‌های تأثیرگذار قرآنی
قمری محلات را شهرستان مبدع و مبتکر طرح‌های قرآنی تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: این شهرستان با برگزاری جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) طرحی نو در حوزه قرآن ایجاد کرد که قابلیت ملی شدن دارد. در واقع محلات نقطه عطف فعالیت‌های قرآنی کشور محسوب می‌شود چراکه این جشنواره چندین ماه استان را درگیر معارف قرآنی می‌کند.
وی افتتاح اولین کانون قرآنی غنچه‌های هلال احمر کشور در مهد قرآن محلات را اقدامی نو در طرح‌های قرآنی بیان کرد و افزود: در این کانون فعالیت‌های قرآنی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود، حضور غنچه‌ها و نو‌نهالان در فعالیت‌های قرآنی آنان را از بسیاری گزندها در دوران نوجوانی و جوانی در امان نگه می‌دارد.
وی با اشاره به خیرین فعال در حوزه قرآن اظهار کرد: ترویج معارف و آموزه‌های قرآنی اهم دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود. عمل به قرآن و درک مفاهیم دینی در سطح جامعه از برنامه‌هایی که است که در طول ۴۰ سال گذشته در نوک پیکان اهداف کشور، استان و شهرستان‌ها قرار گرفته است و امید است با تشریح برنامه‌های قرآنی در جامعه همگی عامل به مفاهیم قرآن باشیم.
انتهای پیام

captcha