تأکید مولوی عبدالحمید بر استفاده از ظرفیت‌های چابهار
کد خبر: 3793567
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

تأکید مولوی عبدالحمید بر استفاده از ظرفیت‌های چابهار

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: مسئولان باید از ظرفیت‌های بندر چابهار جهت رفع محرومیت و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم محروم سیستان‌وبلوچستان استفاده کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز سه‌شنبه، 7 اسفندماه در همایش بین‌المللی توسعه چابهار که با حضور مقامات کشوری و استانی و تعدادی مهمان‌های خارجی در این شهر برگزار شد، گفت: ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان بسیار است، چابهار یکی از این ظرفیت‌هاست.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: چابهار بهترین محل برای سرمایه‌گذاری و تجارت است؛ سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای بابت امنیت، در این منطقه بکر اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.
وی چابهار را حلقه اتصال بین ملت‌ها دانست و افزود: با توجه به اینکه چابهار تنها بندری است که به آب‌های آزاد راه دارد، بهترین فرصت است تا کشورهای همسایه تولیدات خود را از طریق این بندر به سایر نقاط جهان ارسال کنند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: مسئولان باید از ظرفیت‌های بندر چابهار جهت رفع محرومیت و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم محروم سیستان وبلوچستان استفاده کنند.
وی ادامه داد: اگر مسئولان برای توسعه بندر چابهار از نیروهای بومی استفاده کرده و با آموزش مهارت‌های فنی، آنان را با خود همراه کنند، باعث اشتغال‌زایی شده و خود موجب افزایش انسجام و امنیت استان می‌شود.
مدیر دارالعلوم اهل سنت استان عنوان کرد: چابهار علاوه بر اینکه می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته و موجب رونق اقتصادی شود، می‌تواند منشأ برکات برای مردم خود استان باشد، بنابراین مسئولان سعی کنند برای توسعه و آبادانی چابهار به‌عنوان یک نقطه اقتصادی و تجاری از نیروهای بومی استفاده کنند.
این عالم اهل سنت ضمن قدردانی از توجه مسئولان و به‌ویژه عنایت رهبر معظم انقلاب نسبت به توسعه چابهار، اظهار کرد: پس از تکمیل زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند با حضور در چابهار، صاحب سود و منافع بی‌‌شماری شوند.

انتهای پیام

captcha