محفل قرآنی هیئت شهدای دشتمزار دماوند + صوت و عکس
کد خبر: 3793825
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

محفل قرآنی هیئت شهدای دشتمزار دماوند + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل – آخرین جلسه سال 97 هیئت قرآنی محله دشتمزار دماوند با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور برگزار شد.

محفل قرآنی هیئت شهدای دشتمزار دماوند + صوت و عکسبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آخرین جلسه هیئت قرآنی محله دشتمزار دماوند در سال 97 شب گذشته، هفتم اسفنده‌ماه با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور در شام میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) برگزار شد.

هیئت شهدای دشتمزار دماوند که یکی از هیئات فعال قرآنی در شرق تهران محسوب می‌شود، سه‌شنبه هر هفته با برگزاری جلسات آموزش قرآن، به‌صورت گردشی میزبان علاقه‌مندان به یادگیری و انس با قرآن به‌ویژه اهالی شهر دماوند است.

ایرج فرش‌چی، پیشکسوت قرآنی، چندسالی است، در این جلسه هفتگی به آموزش تلاوت و بیان نکات تفسیری درباره آیات تلاوت شده می‌پردازد و در انتهای جلسه با اجرای ذکر مصیبت و توسل به اهل‌ بیت، به حدیث شریف نبوی یعنی «ثقلین» در راستای پیوند ناگسستنی قرآن و اهل‌ بیت عمل می‌شود.

در جلسه شب گذشته پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، اجرای برنامه توسط حمید مجیدی‌مهر، مجری و کارشناس شبکه قرآن و معارف سیما آغاز شد. مجیدی‌مهر که خود از قاریان ممتاز کشور است در ابتدای این جلسه به تلاوت آیاتی از سوره «ق» پرداخت که تشویق حضار را در پی داشت.

در ادامه شهاد زمانی، قاری ممتاز کشور، دقایقی به بیان نکات، پیرامون آیاتی که قصد تلاوتش را داشت، پرداخت و گفت: اصل کار قرآن این است که افق دید ما را نسبت به دیدن مسائل متفاوت کند و باعث شود تا محیط پیرامون و اتفاقات اطرافمان را در فاصله‌ای دورتر و عمیق‌تر ببینیم، مانند کسی که مجهز به تلسکوپ باشد و به آسمان بنگرد؛ به طور حتم کسی که با چشم غیر مسلح این‌کار را انجام دهد، مشاهداتش همانند فرد دارای تلسکوپ نیست.

سپس این قاری ممتاز به تلاوت آیاتی از سوره احقاف پرداخت که تشویق حاضران را برانگیخت.

حسن ختام این محفل قرآنی تلاوت جعفر فردی، قاری بین‌المللی کشور بود که با تلاوت آیاتی از سوره نحل، اسراء و کوثر، معنویت و شور خاصی بر جلسه قرآن افزود تا اعضاء این جلسه، با خاطره‌ای خوب، آخرین جلسه قرآن خود را در سال 97 به اتمام برسانند.

بعد از تلاوت آخر، مجیدی‌مهر، دقایقی به خواندن اشعاری در مدح حضرت زهرا(س) پرداخت و دعای ختم جلسه را قرائت کرد.

گفتنی است، هیئت شهدای دشتمزار دماوند، متوسلین به حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، از سال ۶۰ تأسیس شده است و حدود ۲۶ شهید در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرده است. محوریت این هیئت، یادگیری تلاوت قرآن است.

در ادامه تلاوت‌هایی از برنامه شب گذشته ارائه می‌شود:

حمید مجیدی مهر

کد
شهاد زمانی
کد
جعفر فردی
کد

انتهای پیام

captcha