رشد ۲۵ درصدی استقبال هنرمندان از جشنواره موسیقی عاشیقی «مکتب ارومیه»
کد خبر: 3796131
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

رشد ۲۵ درصدی استقبال هنرمندان از جشنواره موسیقی عاشیقی «مکتب ارومیه»

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: استقبال هنرمندان عاشیق و حضور آنها در سومین جشنواره استانی موسیقی عاشیقی «مکتب ارومیه» در سال جاری نسبت به دوره گذشته این جشنواره ۲۵ درصد رشد داشته است.

رشد ۲۵ درصدی استقبال هنرمندان از جشنواره موسیقی عاشیقی «مکتب ارومیه»

احد هوشمند قره‌باغ، رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: در دوره دوم جشنواره استانی موسیقی عاشیقی «مکتب ارومیه» که سال ۱۳۹۵ در ارومیه برگزار شد، ۴۰ هنرمند عاشیق حضور داشتند که این تعداد در سومین دوره این جشنواره به ۵۰ نفر افزایش یافته و شاهد استقبال روزافزون هنرمندان و مردم از اجرای این جشنواره استانی هستیم.
هوشمند قره‌باغ ادامه داد: از ۵۰ نفر هنرمند عاشیق شرکت‌کننده در جشنواره، ۲۵ عاشیق به شهرستان ارومیه، ۱۲ نفر به شهرستان خوی و ۱۲ نفر به شهرستان میاندوآب اختصاص دارد و بقیه هنرمندان از شهرستان‌های نقده و سلماس هستند که در این جشنواره جهت حضور در مرحله نهایی جشنواره با هم رقابت می کنند.
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: استقبال هنرمندان عاشیق و حضور آنها در سومین جشنواره استانی موسیقی عاشیقی «مکتب ارومیه» در سال جاری نسبت به دوره گذشته این جشنواره ۲۵ درصد رشد داشته است.
لازم به ذکر است، سومین جشنواره استانی موسیقی عاشیقی «مکتب ارومیه» به‌همت واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی ارومیه در مرحله نخست ۱۳ اسفند برگزار شد و در دو مرحله دیگر طی روزهای ۲۰ و ۲۷ اسفندماه سال جاری در ارومیه اجرا می شود، بیش از این، این جشنواره در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ در ارومیه برگزار شده بود.
انتهای پیام

captcha