حماس: کنفرانس بحرین خنجری از پشت به ملت فلسطین است
کد خبر: 3815537
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

حماس: کنفرانس بحرین خنجری از پشت به ملت فلسطین است

گروه بین‌الملل ـ خلیل حیه، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با اشاره به این که کنفرانس اقتصادی منامه خنجری از پشت به ملت فلسطین است، از قطر، عربستان، امارات و کشورهای شرکت‌کننده خواست این کنفرانس را تحریم کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خلیل حیه در گفت‌وگو با شبکه المیادین تصریح کرد که ملت فلسطین یکصدا و یکپارچه با معامله قرن مخالف است و این قدرت را دارد که این طرح و هر توطئه دیگری برای نابودی مساله فلسطین را به شکست بکشاند.

حیه اشاره کرد که به رغم تلاش‌های دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، طرح‌ها برای نابودی مسئله فلسطین راه به جایی نخواهد برد.

وی اظهار داشت که معامله قرن هرچند در مورد مسئله فلسطین مطرح شده است، اما کل منطقه را هدف قرار خواهد داد و همه باید نسبت به این خطر هوشیار باشند.

این عضو دفتر سیاسی حماس بیان کرد که کنفرانس اقتصادی بحرین گامی در جهت اجرای معامله قرن است و تشکیلات خودگردان باید از کشورهای شرکت‌کننده بخواهد در تصمیم خود تجدیدنظر کنند. وی برگزاری چنین کنفرانسی به میزبانی یک کشور عربی را مایه تاسف خواند.

خلیل حیه با اشاره به اینکه وحدت ملی یک ضرورت مبرم است و فرصت زیادی برای تحقق آن نیست، تاکید کرد که اگر هم شرایط کنونی برای تحقق آشتی ملی مهیا نباشد، لااقل باید به توافقی برای مقابله با معامله قرن دست یافت.

حیه اشاره کرد که با وجود ادامه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی، مقابله با معامله قرن ممکن نیست.

وی همچنین تصریح کرد که تمامی گروه‌های فلسطینی در حال مشورت و رایزنی برای دست‌یابی به یک استراتژی واحد جهت مقابله با معامله قرن هستند.

از سوی دیگر، خلیل حیه اظهار داشت که جنبش متبوعش هرگز نمی‌پذیرد که در چارچوب تفاهمات صورت گرفته برای آرام‌سازی اوضاع در غزه، تظاهرات‌های بازگشت را متوقف کند.

حیه در رابطه با ایران نیز گفت که روابط جنبش متبوعش با ایران خوب و مستحکم است و در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

وی تصریح کرد که ایران امروز بهای حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت را می‌پردازد، اما قطعا از این بحران پیروز بیرون خواهد آمد.

خلیل حیه تاکید کرد که کسی نمی‌تواند جایگاه سوریه و حمایت‌های آن از ملت فلسطین چه در گذشته و چه در زمان حال را نادیده بگیرد. وی روابط جنبش متبوعش با سوریه را ضروری و لازم خواند.

حیه در پایان ابراز امیدواری کرد که امنیت و آرامش به سوریه بازگشته و این کشور به جایگاه همیشگی خود در منطقه بازگردد.

انتهای پیام
captcha