شیخ زکزاکی نماد مبارز خستگی‌ناپذیر جهان اسلام است
کد خبر: 3826537
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
امام جمعه هامون:

شیخ زکزاکی نماد مبارز خستگی‌ناپذیر جهان اسلام است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌ عزیزالله شیخ گفت: میلیون‌ها نفر از مردم غرب آفریقا به واسطه اقدامات گسترده شیخ ابراهیم زکزاکی به مکتب اهل بیت(ع) پیوسته‌اند که بیشتر آ‌ن‌ها از مقلدین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، شیخ زکزاکی نماد روحانیت مبارز و خستگی‌ناپذیر جهان اسلام است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزالله شیخ، امام جمعه هامون، در خطبه‌های نماز جمعه، ۲۱ تیرماه شهرستان هامون پس از سفارش به رعایت تقوا، از این فریضه الهی به انجام واجبات، ترک محرمات و توجه خاص به ذات اقدس باری‌تعالی یاد کرد و ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) با اشاره به روایتی از آن امام رئوف گفت: سنت پروردگار پوشاندن رازهاست، زیرا خداوند ستارالعیوب است و سنت پیامبر اسلام(ص) مدارا و نرم‌رفتاری با مردم بوده و سنت امام و رهبری صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان‌حالی است.
امام جمعه هامون در ادامه به‌مناسبت گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب(21 تیر)، با بیان حادثه مسجد گوهرشاد و گوشه کوچکی از ماجرای کشف حجاب رضاخانی، گفت: خواهران و بانوان باید توجه داشته باشند که در طول تاریخ، برای رعایت و حفظ حجاب خون‌های زیادی در طول تاریخ بشریت نثار شده‌ است، باید حجاب اسلامی در جامعه اسلامی نهادینه شود و سعی کنیم، مدیون این خون‌های به ناحق ریخته شده نشویم.
خطیب جمعه هامون با اشاره به روز بهزیستی و تأمین اجتماعی تأکید کرد: برای عزیزانی که در بهزیستی و تأمین اجتماعی مشغول خدمت هستند، آرزوی موفقیت داریم، زیرا بهزیستی و تأمین اجتماعی نهادهای حمایتی هستند و در‌صورتی‌که این خدمات ارزنده بندگان خدا قربة الی الله ارائه شود، کارشان مقدس بوده و اجر و مزد مضاعفی نصیبشان می‌شود.
امام جمعه هامون با گرامیداشت سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مظهر اعتماد مردم و مانع انحراف حرکت نظام و پشتیبان واقعی مردم و نظام اسلامی و خار چشم دشمنان و بدخواهان است. یکی از اصلی‌ترین منافعی که امروز برای مسلمین در مسئله حج قابل تصور است، خارج شدن از طرح آمریکا و حکومت‌های وابسته‌ای است که با حمایت آمریکا بر مسلمین مسلط شده‌اند و منابع مادی ملت‌های مسلمان را چپاول و غارت می‌کنند، این منفعت حج بدون برائت از مشرکین و اعتراض به آمریکا و هم‌دستانش حاصل نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: میلیون‌ها نفر از مردم غرب آفریقا به واسطه اقدامات گسترده شیخ ابراهیم زکزاکی به مکتب اهل بیت(ع) پیوسته‌اند که اکثر آ‌ن‌ها از مقلدین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، شیخ زکزاکی نماد روحانیت مبارز و خستگی‌ناپذیر جهان اسلام است.
امام جمعه شهرستان هامون با اشاره به گام دوم ایران در برابر بدعهدی‌های اروپا، گفت: اتلاف وقت و سرگرم کردن ایران به مذاکرات بی‌نتیجه، یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های دشمنان است و در شرایط کنونی بهترین راهبرد برای جمهوری اسلامی ایران این است که با قاطعیت و سرعت بیشتری گام‌های بعدی خود را بردارد، تا به اروپائیان فهمانده شود که تنها راه بازگشت ایران، به مواضع قبلی، عمل آن‌ها به تعهداتشان است.

حسین قدس‌نیا 

انتهای پیام

captcha