نقش کمیته امداد، تقویت بنیان اقتصاد خانواده‌هاست
کد خبر: 3830782
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

نقش کمیته امداد، تقویت بنیان اقتصاد خانواده‌هاست

گروه اجتماعی ــ معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: نقش کمیته امداد، فقرزدایی و تقویت بنیان اقتصاد خانواده‌ها و مردمی ساختن اشتغال است.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی‌اکبر خادمی، معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور امروز دوشنبه، 7 مرداد در نشست کارگروه اشتغال استان کرمان الگوی اشتغال کمیته امداد را در چارچوب نظریه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: نقش کمیته امداد، فقرزدایی و تقویت اقتصاد بنیان خانواده‌ها و مردمی ساختن اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از استان کرمان درگیر محرومیت است، افزود: کمیته امداد به اصلاح فضای کسب و کار ورود کرده و برنامه راهبردی عملیاتی برای آن تدوین کرده است.

خادمی کمیته امداد را جزو دستگاه‌های برتر اشتغال‌آفرینی دانست و بیان کرد: کمیته امداد از ابتدای دهه 90 تاکنون، ۷۰۰ هزار خانواده را خودکفا و بیش از یک میلیون شغل ایجاد کرده است که یک‌پنجم اشتغال کل کشور است.

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان همچنین از هزینه‌کرد 3 میلیارد تومانی کمیته امداد استان طی سال گذشته برای آموزش کارآفرینی و اشتغال خبر داد و گفت: یک‌هزار بافنده فرش جدید به بافندگان استان کرمان افزوده شده‌اند.

وی از ایجاد اشتغال بیش از 6 هزار نفر با جذب تسهیلات 113 میلیارد تومان طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: تعهد کمیته امداد برای ایجاد اشتغال استان در سال جاری، ۴ هزار شغل است که با حل مشکل صندوق ضمانت امداد، قابل افزایش تا 10 هزار شغل است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به نصب 720 نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی در استان ویژه مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: یک‌هزار نیروگاه جدید در استان کرمان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

captcha