تقویت امید در دل مردم با اقدام عملی
کد خبر: 3838260
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

تقویت امید در دل مردم با اقدام عملی

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان مردمی بودن را ویژگی مدیر انقلابی دانست و گفت: لازمه تقویت امید در دل مردم اقدام عملی است.

تقویت امید در دل مردم با اقدام عملیبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز چهارشنبه، ششم شهریور در دیدار اعضای شورای اداری لرستان که به‌مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی استاندار لرستان ارائه گزارش واقعی و بدون کم و زیاد است.

وی با ذکر این مطلب که استاندار لرستان به‌دنبال این نیست که خلاف واقع مطلبی را بیان کند، ادامه داد: این نشانه صداقت و درستی عمل و رفتار ایشان است و این امر موجب اعتماد بیشتر مردم خواهد بود.

آیت‌الله میرعمادی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ادامه داد: این شهیدان دو هم‌سنگر علم، جهاد و خدمت بودند به‌طوری‌که رجایی و باهنر در سنگر علم و دانش معلمی دلسوز بودند که به‌دنبال تعلیم و تربیت بودند و در سنگر جهاد دو مبارز مقاوم و خستگی ناپذیر بودند.

رجایی و باهنر از تجملات به دور بودند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که رجایی و باهنر در سنگر خدمت و دولت دو خدمتگزار صادق و ساده‌زیست بوده که همت بلند برای خدمت به مردم داشتند، ادامه داد: وقتی نام شهیدان رجایی و باهنر بیان می‌شود الگوی ساده‌زیستی به ذهن می‌رسد این شهیدان از تجملات به دور بودند از طرفی توجه به محرومان در این دو شهید برجسته بود.

امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که شهیدان رجایی و باهنر ولایت را رکن انقلاب می‌دانستند، گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی است برای این‌که مجموعه مسئولان نتیجه تلاش و کوشش خود را ارائه دهند به‌معنای دیگر این هفته فرصتی برای جمع‌بندی فعالیت‌ها و ارائه آن است.

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که امسال دولت تمام همت و تلاش خود را برای رسیدگی به سیل‌زدگان به‌کار گرفته است، اضافه کرد: در لرستان ویرانی سیل فراوان بود در مجموع در حادثه سیل عملکرد خوبی ارائه شده و شاهد یک مدیریت انقلابی در ماجرای سیل بودیم کمااینکه برخی دستگاه‌ها در ماجرای سیل خوش درخشیدند.

وی با تأکید بر این‌که خصوصیت هفته دولت امسال این است که هفته دولت امسال اولین سال در «گام دوم انقلاب» است، اضافه کرد: امسال گام دوم انقلاب در چهل ساله دوم انقلاب برداشته شده است و در گام دوم ما در مرحله‌ای هستیم که به‌دنبال پیشرفت با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی خواهیم بود.

تاثیرپذیری جبهه مقاومت از انقلاب اسلامی

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که در گام دوم انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان مهم‌ترین قطب تأثیرگذار در رویدادهای منطقه است‌، بیان کرد: جبهه مقاومتی که به تأسی از انقلاب شکل گرفت که آمریکا را دچار سردرگمی کرده است؛ امروز حرف جمهوری اسلامی ایران این است که منطقه خاورمیانه متعلق به مردم منطقه است و برای تأمین امنیت آن نیازی به آمریکا نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان وظیفه مسئولان را مردمی بودن برشمرد و با ذکر این مطلب که ما در برهه‌ای از مردم فاصله گرفتیم، گفت: باید در دولت اسلامی که دولت مردمی است به مردم توجه کنیم اگر مردمی باشیم قدرت داریم.

امام جمعه خرم‌آباد دومین وظیفه مسئولان را پایبندی به قانون و شریعت اسلامی برشمرد و با یادآوری این مطلب که نباید فراموش کنیم‌ دولت ما اسلامی است، اضافه کرد: مفاسد اقتصادی، اختلاس و رانت غیرشرعی بوده است در یک معنا خلاف قانون حرام است؛ لذا مسئولان نظام باید متدین‌تر از همه باشند و میان متدینین آنکه ایمانش بیشتر است انتخاب شود.

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به اینکه در گام دوم باید به روحیه ایثار و پایبندی برگردیم، ادامه داد: امروز باید گریه کنیم برای این‌که مدیر ما فاسد درآمده باید و گریه کنیم که مدیر ما بیت‌المال را ضایع کرده است.

به‌کارگیری انسان سالم را اصل بدانیم

وی وظیفه دیگر مسئولان را اولویت‌بندی کارها دانست و گفت: یک مدیر نباید برای رأی آوردن شخصی کلنگ‌زنی کند اگر با کلنگ‌زنی مردم خوشحال شدند بدانیم کار ما درست بوده اما اگر بی‌اعتنا از کنار آن گذشتند بدانیم کار ما عیب دارد اما در همه حال به‌کارگیری انسان سالم را اصل بدانیم.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که تقویت امید در دل مردم با اقدام عملی امکان‌پذیر است، اضافه کرد: اقدام عملی توجه به مشکلات مردم پاسخگو بودن و شفافیت و نظارت دقیق و مستمر است کمااینکه مهم‌ترین مسئولیت مدیر نظارت بر قراردادها بر امور و مجموعه کارمندان است.

انتهای پیام

captcha