ساده‌زیستی و خدمت بدون چشم‌داشت؛ ویژگی رهبران الهی
کد خبر: 3838400
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲

ساده‌زیستی و خدمت بدون چشم‌داشت؛ ویژگی رهبران الهی

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که پیامبران و رهبران الهی به استناد آیه سوره «ص»، خدمت خالصانه و بدون چشم‌داشت و ساده‌زیستی را همواره مدنظر داشتند، اظهارکرد: هیچ پیامبری از مردم چشم‌داشت نداشته است.

ساده‌زیستی و خدمت بدون چشم‌داشت؛ ویژگی رهبران الهیبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد چهارشنبه، ششم شهریور در مراسم بزرگداشت شهدای هفته دولت که در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است و باید رضایت‌مندی مردم را داشته باشیم.
وی با ذکر این مطلب که براساس آیات قرآن رهبران الهی در انجام مسئولیت خود دو موضوع را مدنظر داشتند، ادامه داد: پیامبران و رهبران الهی به استناد آیه سوره مبارکه «ص» خدمت خالصانه، نداشتن چشم‌داشت، ساده‌زیستی و بی‌تکلف بودن را مدنظر قرار داده بودند.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که خداوند متعال در قرآن‌کریم به پیامبر(ص) می‌فرماید ای پیامبر به مردم بگو من برای شما اجری نمی‌خواهم این بدان معنی است که هیچ پیامبری از مردم چشم‌داشت نداشته است، اضافه کرد: ۱۲۴ هزار پیامبر از مردم انتظار و چشم‌داشتی نداشتند همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) هیچ‌گاه از مردم چشم‌داشت نداشت.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان مهم‌ترین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر را وارستگی و دلبستگی آنا به پابرهنگان توصیف کرد و افزود: شهیدان رجایی و باهنر از مادیات، مقام، مسئولیت، پول و قدرت وارسته بودند این موارد در وجود این شهیدان اثر نمی‌کرد لذا یک مدیر باید به تاسی از این شهیدان وارستگی داشته باشد.

دفاع از اهل ایمان؛ وعده الهی

امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که خُلق و خوی ما باید الهی باشد، خاطرنشان کرد: رجایی و باهنر وارسته به خدا و ایمان و ولایت و دلبسته به پابرهنگان بودند لذا هرچه می‌توانیم دلبستگی به خدا و ولایت را در خود بیشتر کنیم.
این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که گاهی عده‌ای برای رای آوردن می‌خواهند همه چیز را زیر پا بگذارند، خاطرنشان کرد: اگر اخلاص داشته باشیم خداوند محبوبیت ما را در دل دیگران قرار می‌دهد خداوند از اهل ایمان دفاع می‌کند.
وی با ذکر این مطلب که انقلاب مفسدین را کنار می‌زند چراکه چون این انقلاب به آسانی به دست نیامده و ثمره خون شهیدان و انسان‌های پاک است، اضافه کرد: پیامبر فرمود تا زمانی‌که زنده هستم پنج کار را ترک نمی‌کنم که یکی‌از آنان همنشینی با فقرا است.

انتهای پیام

captcha