آمادگی بیش از ۱۲ هزار ناظر بر انتخابات در گیلان
کد خبر: 3845569
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶

آمادگی بیش از ۱۲ هزار ناظر بر انتخابات در گیلان

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ هزار ناظر آموزش‌دیده برای نظارت در برگزاری انتخابات دوم اسفندماه سال جاری آمادگی کامل دارند، تأکید کرد: در بررسی صلاحیت‌ها هیچگونه تفاوتی بین داوطلبان نخواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، شاکله نظام مقدس جمهوری اسلامی را مردمی بودن آن عنوان کرد و گفت: تمام مسئولان به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم مسلمان ایران لذت برگزاری انتخابات سالم را پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بارها در طول عمر پربرکت چهل ساله آن تجربه کرده‌اند، افزود: توطئه‌های اخیر دشمنان همراه با تحریم‌های ناجوانمردانه به منظور ایجاد یاس و ناامیدی، اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را دوچندان می‌کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت مسئله انتخابات و دقت در بررسی صلاحیت‌ها تاکید فرمودند و به نهادهای نظارتی و دستگاه‌های اجرایی بر لزوم انجام صحیح وظایف خود سفارش نمودند.

اشجری با بیان اینکه هیئت‌های نظارت بر انتخابات در کنار هیئت‌های اجرایی زمینه برگزاری انتخابات با شکوه را فراهم می‌کنند، گفت: ان‌شاءالله با احساس مسئولیت و تلاش‌های هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات و مشارکت پر شور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، انتخابات باشکوه، قانونی و سالم برگزار خواهد شد.

وی به تعیین اعضای هیئت نظارت گیلان از طرف هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اشاره کرد و افزود: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان‌ها در هفته‌های آینده مشخص می‌شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار ناظر آموزش‌دیده برای نظارت در برگزاری انتخابات دوم اسفندماه سال جاری آمادگی کامل دارند، خاطرنشان کرد: هیئت نظارت بر انتخابات استان به دور از جهت‌گیری‌های سیاسی و جناحی و با رویکرد انقلابی براساس قوانین مندرج در انتخابات، زمینه حضور واجدان شرایط را فراهم و از حضور افراد ناصالح جلوگیری خواهد کرد.

اشجری یادآور شد: در بررسی صلاحیت‌ها هیچگونه تفاوتی بین داوطلبان نخواهد بود و کاندیداها در صورت عدم صلاحیت‌ها لازم نمی‌توانند وارد صحنه انتخابات شوند.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله جنتی، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در حکمی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گیلان را منصوب کرد.

طی احکام جداگانه‌ای حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری به عنوان رئیس و احمد قنبریان به عنوان قائم‌مقام و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری، سید مهدی فلاح میری و محمد جلایی به عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان منصوب شدند.

انتهای پیام

captcha