برگزاری همایش فرهنگ صلح و سازش در گفتمان اهل‌بیت(ع) در کرمانشاه
کد خبر: 3854080
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

برگزاری همایش فرهنگ صلح و سازش در گفتمان اهل‌بیت(ع) در کرمانشاه

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از برگزاری همایش منطقه‌ای در شرق و غرب استان به منظور گسترش صلح و سازش با عنوان فرهنگ صلح و سازش در گفتمان اهل‌بیت(ع) در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه امروز، 11 آبان در نشستی خبری با بیان اینکه مدیریت باید ظرفیت باشد و افرادی که در رأس آن قرار می‌گیرند باید اهل تقوا باشند، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی سندی را تقدیم رهبر معظم انقلاب کردند که ایشان آن را بسیار کاربردی دانستند و توصیه‌هایی برای اجرایی شدن آن در 8 بند داشتند و ما برمبنای این سند کارها را پیش می‌بریم.
وی با تأکید بر نیاز فرهنگ‌سازی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف عنوان کرد: در این مسیر اگر فرهنگ‌سازی نکنیم بدون شک موفق نخواهیم بود.
توسلی‌زاده با تأکید بر ارتباط مستمر و سازنده با مردم افزود: هنوز نتوانسته‌ایم با مردم ارتباط سازنده‌ای برقرار کنیم و البته اینکه مسیر قانون با انتظارات مردم متفاوت است و نمی‌توانیم در بسیاری از موارد مطابق با خواست مردم رفتار کنیم که لازم است انتظارات مردم در حد قانون پایین بیاید.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به نقش رسانه در راستای ایجاد اعتماد مردم به دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: نقش رسانه در راستای روشنگری در این مسیر بسیار مؤثر است.
وی با بیان اینکه دادگستری باید کمترین نقش را در زندگی مردم داشته باشد چراکه این دستگاه محل حل و فصل اختلافات است، افزود: آرزوی ما این است که اختلافات توسط بزرگان، معتمدین، صنوف و ... حل و فصل شود و دادگستری آخرین مرجع برای حل و فصل اختلافات باشد.
توسلی‌زاده در این نشست از برگزاری همایش منطقه‌ای در شرق و غرب استان خبر داد و گفت: این همایش به منظور گسترش صلح و سازش با عنوان فرهنگ صلح و سازش در گفتمان اهل‌بیت(ع) به زودی در استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha