اجرای طرح «سودای بندگی» در مدارس با نیازهای ویژه کردستان
کد خبر: 3860561
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

اجرای طرح «سودای بندگی» در مدارس با نیازهای ویژه کردستان

گروه اجتماعی ــ رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح دینی ـ عبادی «سودای بندگی» شامل آموزش عملی وضو و نماز در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از اجرای طرح دینی - عبادی «سودای بندگی» شامل آموزش عملی وضو و نماز در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد، اظهار کرد: این طرح با مشارکت بیش از 850 دانش‌آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه مقطع ابتدایی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جلوه‌های عینی مسلمانان است، افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد و تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اعلام کرد: توسعه فرهنگ نمازخوانی و ارتقای عبودیت در 22 مدرسه مستقل و 43 مدرسه ضمیمه شهری و روستای اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: 120 نفر از معلمان مجری این طرح اهمیت و جایگاه این فریضه الهی را باهدف تهذیب و سازندگی روح دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با شیوه‌های مختلف به آنان آموزش می‌دهند.

رنجبر با اشاره به اینکه همه اعمال انسان بر اساس نماز به‌عنوان نخستین ستون دین محاسبه می‌شود، بیان کرد: اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

وی یادآور شد: باید پذیرفت که جهان با تغییر و تحولات گوناگونی روبرو است و جوانان میهن اسلامی ما نیز از این امر مستثنی نبوده و نیستند، پس باید به‌گونه‌ای آن‌ها را آموزش داد تا بتوانند راه درست و صحیح را انتخاب کنند.

یادآوری می‌شود که این طرح سال گذشته با شرکت 655 نفر دانش‌آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه دوره ابتدایی در 16 مدرسه مستقل و 35 مدرسه ضمیمه شهری و روستایی توسط 115 نفر از معلمان مجری این طرح در مدارس استثنایی استان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha