حقوقدانان بسیجی، وعده‌های انتخاباتی را مطالبه‌ کنند
کد خبر: 3861471
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

حقوقدانان بسیجی، وعده‌های انتخاباتی را مطالبه‌ کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کرمانشاه با بیان اینکه حقوقدانان بسیجی وعده‌های انتخاباتی کاندیدهای مجلس را رصد و مطالبه‌گری کنند، گفت: بحث موضوع حقوق انتخاباتی مردم بسیار مهم است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، رسول بهرامی‌پور، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان امروز، 12 آذر در نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان با موضوع حقوق انتخاباتی اظهار کرد: در آستانه انتخابات که یکی از اصول قانون اساسی و مصداق‌ مشارکت اجتماعی مردم در سرنوشت خود است، قرار داریم.

وی گفت: در بحث حقوق انتخاباتی، مردم آنچنان که باید آگاهی لازم را ندارند؛ لذا رسالت حقوقدانان بسیجی بصیرت‌افزایی در این راستا و شناخت حدود و اختیارات و وظایف نمایندگان است تا شعارهای انتخاباتی آن‌ها با وظایف و اختیاراتشان همخوانی داشته باشد. کاندیداها باید در حوزه اختیاراتشان وعده دهند؛ چراکه این وعده‌ها بعداً مطالبه می‌شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کرمانشاه افزود: وعده‌های انتخاباتی حتماً توسط حقوقدانان بسیجی رصد می‌شود و بعد از انتخابات این وعده‌ها در مدار مطالبه‌گری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: قانون‌گذاری و نظارت بر آن از وظایف نمایندگان است و خارج از این وظایف در حیطه اختیارات آن‌ها نیست و صرفاً برای گمراهی مردم است. در این مقطع دو رسالت سنگین برعهده سازمان بسیج حقوقدانان است که اگر این دو را عملیاتی کنیم به تکلیفان عمل کرده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان تصریح کرد: ترویج فرهنگ قانونمداری در انتخابات و بصیرت‌افزایی به مردم دو رسالت حقوقدانان بسیجی است که در انجام این دو رسالت فارغ از مسائل سیاسی عمل می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha