جامعه قرآنی عزم خود را برای عمل به قرآن جزم کند/قرآن کتاب زجرکُش کردن نیست
کد خبر: 3865320
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
عباس سلیمی:

جامعه قرآنی عزم خود را برای عمل به قرآن جزم کند/قرآن کتاب زجرکُش کردن نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی – پیشکسوت و قاری بین‌المللی قرآن گفت: در شرایط جدید باید روش‌های سنتی روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن با شدت بیشتری دنبال شود و به موازات این تلاش‌ها رسالت جدید همه قرآنیان کشور این است که به سمت فهم قرآن و عزم جزم برای عمل به قرآن حرکت کنیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، همایش حافظان مهد قرآن استان مرکزی، امروز، ۲۸ آذر به مناسبت بیستمین سال تأسیس مهد قرآن محلات با حضور عباس سلیمی، پیشکسوت و قاری بین‌المللی، مهدی قره شیخ‌لو، رییس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی بحرالعلوم حافظ بین المللی و دارنده مدرک درجه یک حفظ در مهد قرآن محلات برگزار شد.

عباس سلیمی، پیشکسوت و قاری بین‌المللی در این همایش به نام گلادستون شخصیت مرموز و مزدور سیاسی انگلیسی اشاره کرد و گفت: این فرد ۴ دوره در عصر سلطنت ملکه ویکتوریا در بریتانیا پست نخست وزیری این کشور را برعهده داشت. نقل است روزی گلادستون در مجلس عوام انگلیس مشغول سخنرانی بود که با عصبانیت کتابی را بر تریبون مجلس کوبید و اعلام کرد تا زمانیکه این کتاب بین مسلمانان حکومت می‌کند راه نفوذ و استیلای بریتانیای کبیر بر امت اسلام و جامعه اسلامی مسدود است.

وی تصریح کرد: در جلسه یاد شده یکی از کشیشان حاضر در مجلس عوام به طرف تریبون آمده و اوراق کتاب مقدس آسمانی را پاره می‌کند گلادستون به کشیش نهیب می‌زند که دیوانه راه از بین بردن کتاب پاره کردن نیست ما باید تدبیری بیندیشیم تا مسلمانان به دست خود قرآن را نابود کنند. بعد اعلام می‌کند تا زمانیکه این کتاب بین مسلمانان هست ما راه نفوذ نداریم تا زمانیکه نام محمد (ص) بر فراز کشورهای اسلامی به گوش می‌رسد ما نمی‌توانیم آنان را از راه درست بیرون کنیم. تا زمانی‌که مسلمانان در کنگره جهانی حج گرد هم جمع می‌شوند نقشه‌های انگلیس برباد رفته است، سپس توصیه‌هایی مبنی بر سوزاندن قرآن، حذف نام پیامبر، تخریب مساجد و ... دارد هنوز هم توطئه‌ها از ناحیه انگلستان بیشتر از آمریکا نباشد ولی اندازه آنان ادامه دارد. اگر قصد مطالعه مفصل دارید می‌توانید به صفحه ۲۶۳ از جلد اول کتاب پیام امام امیرالمومنین علی علیه السلام تالیف آیت الله ناصر مکارم شیرازی مراجعه کنید.

سلیمی ادامه‌داد: به واسطه همین تفکر بود که تریجنز کشیش نابخرد رسماً اعلام کرد تا برنامه قرآن‌سوزی را راه‌اندازی کنند و این اقدام غیر انسانی را در کلیسا به راه انداختند. البته بعد از اقدام این عمل بی‌عقلانه متوجه شدند چاپ قرآن در آمریکا چندین برابر شده است از اعمال خود به شیوه گلادستون دست برداشتند و از راه‌های دیگر ورود پیدا کردند. بنده در همان سال نامه‌ای به پاپ مسیحیان نوشتم و تذکراتی دادم که یکی از تذکرات این بود که تو بدان و به تریجنز هم بگو که از قرآن سوخته و به آتش کشیده دود بلند نمی‌شود بلکه نور به آسمان ساطع می‌شود اگر باور نداری از تنور خانه خولی بپرس.

وی در ادامه به بخشی از زندگی ناپلئون بناپارت که گفته است وای بر ما اگر مسلمانان این کتاب را بخوانند و به آن عمل کنند اشاره کرد و افزود: در کتاب قرآن و احادیث آمده است که قرآن را بخوانید و به آن عمل کنید. جوانان و نوجوانان اگر وقت خود را صرف فضای مجازی می‌کنید به کشف حقایق قرآن دست پیدا کنید. ۱۴ سال قبل خاخام یهودی همایشی تحت عنوان «روش مهار مسلمانان» برگزار کرد و در این جلسه همین خاخام با تفکر انگلیسی فرشی پهن کرده و قرآنی را روی آن گذارد و گفت چه کسی می‌تواند قرآن را بدون اینکه پایش را روی فرش بگذرد بردارد هیچکس نتوانست و خود خاخام فرش را جمع کرد و در اواسط فرش قرآن را برداشت و گفت باید بدون جار و جنجال قرآن را از جامعه اسلامی بردارید والا نقشه صهیونیست و استعمار پیاده نخواهد شد. این خاخام بعدها ایده جنگ‌های نیابتی و پست مدرن را پایه‌گذاری کرده و از طراحان تشکیل گروهک داعش بود.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف گلادستون، خاخام و دیگر دشمنان این است که قرآن و معارف اسلامی را نازیبا ارائه دهند و افراد را از گرایش به قرآن و اسلام منزجر کند. گلادستون در ۱۸۹۸ مرد اما طرح‌های شیطانی و فکر پلید او امروز در دستور کار دشمنان است.

وی استان مرکزی به ویژه مهد قرآن محلات را کانونی فعال در حوزه قرآن دانست و بیان کرد: از بزرگان این استان نه تنها ملت ایران بلکه همه شیعیان و مسلمانان مدیون برخی از علما هستند و هستیم. به برکت تولد آنان در این سرزمین فعالیت‌های قرآنی از رونق خاصی برخوردار است و در این ۲۰ سال خدمات خوبی صورت گرفته است اما جا دارد در آغاز دهه سوم فعالیت‌های قرآنی برنامه‌ها جدیدتر و به روزتر انجام شود.

وی افزود: با توجه به ترفندهای دشمنان نیازهای جدید فرهنگی تعریف شده است که باید مورد توجه قرار گیرد. در شرایط جدید باید روش‌های سنتی روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن با شدت بیشتری دنبال شود و به موازات این تلاش‌ها رسالت جدید محلاتی‌ها و همه قرآنیان کشور این است که به سمت فهم قرآن و عزم جزم برای عمل به قرآن حرکت کنیم.

سلیمی تهی ساختن جامعه اسلامی از تفکر قرآنی را از توطئه‌های دشمنان برشمرد و تصریح کرد: تا حدود بسیار زیادی موفق شدند نقشه‌های خود را عملی و پیاده کنند ما اگر قرآن را صحیح شناخته و صحیح به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان معرفی کنیم شاهد بروز مشکلات و نارسایی‌ها نخواهیم بود و در حقیقت باید بدانیم قرآن کتاب سعادت، اقتصاد، عدالت، خانواده، امنیت است و در یک کلمه کتاب زندگانی است.

این پیشکسوت قرآن خاطر نشان کرد: قرآن نه کتاب بیزینس و تجارت است نه فقط کتاب خواندن. برخی از افراد کاری کردند که این نسخه عملی و عملیاتی زندگی را به نسخه نمایشی موزه‌نشین تبدیل کردند. حتما ما باید موزه قرآن داشته باشیم اما قرآن فقط برای این نیست حتماً باید قرآن را زیبا بخوانیم اما تلاوت قرآن آواز مرگ نیست آواز زندگی است، حتماً باید به ابعاد هنری قرآن توجه کرد اما به یاد داشته باشیم قرآن کتاب زندگی است. قرآن کتاب زجر کش کردن نیست و این مصحف شریف به انسان‌ها مروت و مهربانی در جامعه را توصیه می‌کند.

سلیمی اضافه کرد: پیشنهاد مشخص من به مدیر مهد قرآن محلات این است که نقشه راه جدید مکتوب و علمی برای دهه سوم فعالیت خود طراحی کرده و در آن با توجه به مسایلی که هست ادامه فعالیت گذشته و توسعه کمی و کیفی، داشتن نگاه علمی به قرآن، پیروی عملی از قرآن را مدنظر داشته باشد. ارتقای معارف دینی و قرآنی یکی از وظایف جامعه قرآنی است. اگر در طول مسیر به روح قرآن دست پیدا نکنیم مغموم واقع شده‌ایم. با قرآن و مسایل قرآنی برخورد علمی داشته باشیم و سعی کنید مشوق افرادی باشید که به قرآن گرایشی ندارند.

انتهای پیام
captcha