۸۱ درصد از شرکت‌کنندگان آزمون تخصصی حفظ بانوان هستند
کد خبر: 3865322
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

۸۱ درصد از شرکت‌کنندگان آزمون تخصصی حفظ بانوان هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی – رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از بانوان جهت شرکت در جلسات و دوره‌های قرآنی تقدیر کرد و افزود: ۸۱ درصد شرکت‌کنندگان آزمون تخصصی حفظ که آمار آنان بین ۷۰ تا۸۰ هزار نفر اعلام می‌شود، بانوان هستند که این امر نشان می‌دهد بانوان اهتمام بسیار خوبی در حفظ قرآن دارند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز 28 آذرماه در همایش حافظان مهد قرآن محلات ضرورت پرداختن به حفظ قرآن را مورد توجه قرار داد و گفت: در این حوزه مقام معظم رهبری افقی را تحت عنوان تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن پیش روی همه ما قرار دادند، انجام این کار سخت هست اما غیرممکن نیست که ناامید باشیم.

وی تصریح کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و به منویات ایشان جامه عمل بپوشانیم تحقق فرمایش رهبر انقلاب مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است، لازمه رسیدن به اهداف عالی قرآنی این است که همه امکانات و ظرفیت‌های کشور در تبلیغات اسلامی، اوقاف، ارشاد به کار گرفته شود.

قره‌شیخ‌لو وجود ۸ هزار بقعه متبرکه در کشور را ظرفیتی عظیم برای پرداختن به مباحث قرآنی دانست و اضافه کرد: بقاع قابلیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی را دارند. همچنین فعالیت در ترویج موقوفه‌های قرآنی از برنامه‌های در دستور کار است که می‌تواند به تقویت برنامه‌های قرآنی کمک کند لذا نفر اول فعالیت‌های قرآنی خود شما نوجوانان و جوانان قرآنی هستید.

وی بابیان اینکه حفظ عنایتی الهی است و می توانید با تشویق، تبلیغ و ترغیب مردم به حفظ این لطف را جبران کنید، ادامه داد: شما حافظان باید از هر فرصت استفاده کرده و نوجوانان را به حفظ دعوت و جلسات حفظ راه بیندازید. همایش حفاظ با هدف تقویت جلسات آموزشی حفظ قرآنی با رویکردی خود جوش راه اندازی شد. در حال حاضر ۸هزار حافظ متخصص مدرک دار داریم که در رشته های ۱۰، ۲۰ جزء وکل فعالیت دارند اگر هر کدام پرچم یک جلسه حفظ قرآن را در کشور بلند کنند قطعا خروجی مناسب را شاهد خواهیم بود.

قره‌شیخ‌لو افزود: جلسات را از کم اما با کیفیت آغاز کنید، بعد از انقلاب اتفاق ناگوار این بود که همه منتظرند فعالیت از دستگاهی آغاز شود البته دستگا‌ها موظف به همکاری و حمایت هستند اما وقتی به قرآن مراجعه می‌شود خداوند به انسان دستور می‌دهد که پرچم قرآن را بالا نگه دارد در واقع محور انسان است.

این مقام مسؤل از بانوان جهت شرکت در جلسات و دوره‌های قرآنی تقدیر کرد و افزود: ۸۱ درصد شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ که آمار آنان بین ۷۰ تا۸۰ هزار نفر اعلام می‌شود، بانوان هستند که این امر نشان می‌دهد بانوان اهتمام بسیار خوبی در حفظ قرآن دارند. اگر بانویی در کشور قرآنی شود در واقع خانواده، محله، شهر قرآنی می‌شود، از بانوان خواستارم تا این پرچم را در قدرت بالا نگه دارند.

انتهای پیام
captcha